قلب نفوذ آمریکا، برجام است

wr_toptitr_thumb_20150903_084053_20150830_175254_IMG-20150830-WA0015در بعد اقتصادی، چهار زیرشاخه برای نفوذ به کشورها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به در اختیار گرفتن زنجیره‌های پولی و مالی، انرژی و شبکه توزیع؛ سرمایه‌گذاری خارجی؛ حضور شرکت‌های چندملیتی که در کشورها شبکه‌سازی می‌کنند و قراردادهای خارجی و فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در کشورهای هدف اشاره کرد.بسم الله الرحمن الرحیم

محمدصادق شهبازی در دومین روز از بیست و نهمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در تحلیل فضای فعلی کشو و جایگاه جنبش دانشجویی، اظهار داشت: اکنون بحث نفوذ امریکا که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌‌اند، ذهن بسیاری را به خود مشغول داشته است.

به گزارش عدالتخواهی، محمدصادق شهبازی در دومین روز از بیست و نهمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در تحلیل فضای فعلی کشور و  جایگاه جنبش دانشجویی، اظهار داشت: اکنون بحث نفوذ امریکا که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌‌اند، ذهن بسیاری را به خود مشغول داشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا از راه حمله نظامی، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و علم سعی در نفوذ به کشورهای مختلف دارد، افزود: گزینه نظامی برای ایران پاسخگو نیست و آمریکا سعی می‌کند از راه نفوذ در سیستم اقتصادی، به کشور ما راه یابد.

شهبازی عنوان کرد: در بعد اقتصادی، چهار زیرشاخه برای نفوذ به کشورها وجود دارد از جمله در اختیار گرفتن زنجیره‌های پولی و مالی، انرژی و شبکه توزیع؛ سرمایه‌گذاری خارجی؛ حضور شرکت‌های چندملیتی که در کشورها شبکه‌سازی می‌کنند و قراردادهای خارجی و فعالیت سازمان‌های بین‌المللی در کشورهای هدف.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه هدف نظام سلطه کسب، حفظ و بسط منابع قدرت در دنیاست، ادامه داد: استکبار برای دستیابی به این اهداف، فرآیندهایی از جمله اجرای سازوکارها، آموزش‌ها و حرکت‌های فرهنگی؛ معاهده ها، سازمان‌های بین‌المللی و تعریف شاخص‌ها دارد.

این فعال دانشجویی با اشاره به فضای سیاسی به عنوان یکی از حوزه‌های نفوذ آمریکا در کشورمان، گفت: می‌دانیم که نظام سلطه در دهه‌های اخیر به وسیله سفارت‌خانه‌هایش در ایران، کنترل و نفوذ خود را در این کشور حفظ کرده همچنین استکبار با عنوان تعامل سازنده با جهان، نهادهای خود را در کشورها نفوذ داده است که این مورد می‌تواند از شاخص‌های نفوذ امریکا در بعد فرهنگی نیز باشد.

نویسنده کتاب “تشکل دهه پیشرفت” تاکید کرد: نفوذ شرکت های علم و فناوری به درون کشور و سازماندهی و شبکه‌سازی گروه‌های جوانان از برنامه‌های اصلی آمریکا برای نفوذ در بعد علمی است.

شهبازی همچنین توافق برجام را نیز از جمله مهمترین مسائل کشور دانست و بیان داشت: قلب نفوذ امریکا، برجام است و امریکا می‌خواهد از طریق برجام نفوذ اقتصادی و نظامی خود را داشته باشد.

وی اضافه کرد: کار ما دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، آگاه‌سازی در این موارد است زیرا بسیاری از افراد جامعه در جریان جزئیات “برجام” نیستند.

این فعال سابق دانشجویی همچنین به “جمهوریت” به عنوان یکی از موضوعات قابل توجه برای جنبش دانشجویی اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی و مقام معظم رهبری می‌توانستند یک حکومت از بالا به پایین تشکیل دهند اما رای مردم را مهم برشمردند زیرا به جمهوریت اعتقاد داشتند.

شهبازی در پایان گفت: رهبری در دوره‌های مختلف با علم به اشتباهات برخی مسئولان موضع شدید نمی‌گیرند زیرا می‌دانند که ارزش دارد که چهار یا هشت سال هزینه بدهیم تا مردم آگاه شوند و راه را خودشان پیدا کنند و این از ارتباط رهبران انقلاب اسلامی از قرآن و نهج‌البلاغه سرچشمه می‌گیرد و ایشان به آیه “لیقوم الناس بالقسط” اعتقاد دارند.

همین مطلب در تریبون مستضعفین و خبرگزاری نسیم، پایگاه وبلاگ‌نویسان ارزشی

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *