کام مردم را با تلخی‌های این‌چنینی و با اهمال در مورد مفاسد تلخ نکنید!

دانلودوی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد، تصریح کرد:‌ اگر این گزارش در مجلس منتشر شده است، پس چرا تصمیم‌گیری جدی نهادهای مسئول در این زمینه اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهادهای قضایی، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور را شاهد نیستیم.

اشاره: این تجمع در ۱۸/۱۱/۸۷ برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اعضای فعال انجمن اسلامی دانشجویان ۵۲ دانشگاه سراسر کشور پیش از ظهر امروز جمعه در اعتراض به روند رسیدگی به ابهامات مدیریت دانشگاه آزاد و عدم اصلاح اساسنامه این دانشگاه، تجمعی را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردند. این دانشجویان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با مضامین «دانشگاه آزاد را بدون جاسبی می‌خواهیم»، «دانشگاه آزاد هم فرزند ملت است و جاسبی را نمی‌خواهد»، «مدیریت دانشگاه آزاد، ۲۸ سال ابهام»، «آیا روند فعلی مدیریت دانشگاه آزاد مورد تأیید امام(ره) است؟»، «آیت‌الله شاهرودی! اتهامات جاسبی چه شد؟»، «دانشگاه آزاد “ثمره انقلاب ” به کجا می‌رود؟»، «دوستان ما! دانشجویان دانشگاه آزاد! ‌با هم در مقابل فساد و بی‌عدالتی می‌ایستیم»، «آنان که بدنبال تفرقه‌افکنی بین دانشجویان هستند، بدانند که ریشه فساد از بین خواهد رفت» و «دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد، قربانیان بی عدالتی» خواستار رسیدگی به وضعیت مدیریت دانشگاه آزاد شدند. دانشجویان تجمع‌کننده همچنین شعارهای «دانشگاه آزاد اصلاح باید گردد، دادگاه جاسبی آغاز باید گردد»، «خمینی شاهد باش ما اعتراض کردیم» و «جاسبی! جاسبی! دانشجو می‌ماند، مفسد را می‌‌راند» سر می‌دادند. در این تجمع سه عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به همراه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و صادق شهبازی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی به ایراد سخن پرداخته و خواستار اصلاح فوری اساسنامه دانشگاه آزاد و پاسخ جاسبی به ابهامات دانشجویان شدند.

شهبازی: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تکلیف اساسنامه دانشگاه آزاد را مشخص کند صادق شهبازی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای فعال ۵۲ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور که به دعوت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و در اعتراض به روند رسیدگی به ابهامات مدیریت دانشگاه آزاد و عدم اصلاح اساس‌نامه این دانشگاه، تجمعی را در مقابل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده بودند، با اشاره به اینکه ۲ دهه است که دانشجویان در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد، مسئله پولی شدن دانشگاه‌ها و روند خصوصی‌سازی آموزش عالی، سوالاتی را مطرح کرده اما پاسخی دریافت نمی‌کنند، اظهار داشت: عدم روند شفاف مدیریت دانشگاه آزاد و اساسنامه مبهم و مسئله مبهم بودن شیوه عمل به همین اساسنامه مبهم، از سؤالات جدی دانشجویان است که به آنها پاسخی داده نشده است. وی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد، تصریح کرد:‌ اگر این گزارش در مجلس منتشر شده است، پس چرا تصمیم‌گیری جدی نهادهای مسئول در این زمینه اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهادهای قضایی، قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور را شاهد نیستیم. دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم نقدپذیری مدیریت دانشگاه آزاد، گفت: فراموش نمی‌کنیم که در سال ۸۵ و در حضور رئیس‌جمهور، هنگامی که عضو شورای مرکزی یک اتحادیه انتقاداتی را به مدیریت دانشگاه آزاد وارد کرد، یک نفر از دانشگاه آزاد از میان جمع بلند شده و با انتقادکننده برخورد کرد. شهبازی افزود: متأسفانه وقتی یک عضو تشکل دانشجویی سوالاتی را در مورد مدیریت دانشگاه آزاد مطرح می‌کند به دادگاه فراخوانده می‌شود و سوال اینجاست که چه منافعی وجود دارد که با این انتقادات به خطر می‌افتد؟ وی همچنین با اشاره به اینکه هرگاه جلسه‌ دانشجویی برای روشن شدن مسائل مربوط به دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، عده‌ای منتسب به این دانشگاه آن را به هم می‌ریزند، افزود: وقتی که تصاویر این جلسات منتشر می‌شود، مشاهده می‌کنیم که این‌ها افراد نسبتاً ثابتی هستند. دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از همه نهادهای ذیربط می‌خواهیم که به مسائل مربوط به دانشگاه آزاد رسیدگی کنند، اظهار داشت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که تکلیف اساسنامه دانشگاه آزاد را به صورت جدی مشخص کند. شهبازی مشخص شدن تکلیف تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد از سوی نهادهای نظارتی و قضائی را از دیگر مطالبات دانشجویان عنوان کرد و گفت:‌ از مسئولان دانشگاه آزاد نیز انتظار داریم که به ابهامات و سوالات ما پاسخ دهند و اگر مسئله‌ای نیست، بدون شانتاژ وارد شده و پاسخگو باشند و شبهات را برطرف کنند. وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه گسترش آموزش عالی از دستاوردهای جدی انقلاب اسلامی است، افزود:‌ از مسئولان می‌خواهیم که در جشن ۳۰ سالگی انقلاب اسلامی کام مردم را با تلخی‌های این‌چنینی و با اهمال در مورد مفاسد تلخ نکنند.

همین مطلب در فارس

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *