خاطرات دانشجویان انقلابی منتشر شود خیلی‌ها رسوا می شوند/ فقدان روحیه جهادی و حزب اللهی‌های همیشه مظلوم

1393052619250781_PhotoLبه نظر من فعالین دانشجویی بایدخاطرات خود را مکتوب کنند و قطعا اگر این امر محقق شود، افراد زیادی باید پاسخ بدهند و عناصر اطلاعاتی و امنیتی باید جواب گو باشند؛ چرا که در دهه ۷۰ و ۸۰ بچه حزب اللهی ها در اوج مظلومیت بودند. این فعال فرهنگی افزود: متاسفانه به خاطر کم کاری حزب اللهی ها در مقاطعی اینگونه القا می شد که تمام فعالیت های جنبش دانشجویی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اختیار طیف هایی قرار داده شد که با مبانی نظام جمهوری اسلامی مشکل داشتند.

بسم الله الرحمن الرحیم
به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، عصر امروز مراسم رونمایی از کتاب “تشکل دهه پیشرفت” با حضور وحید جلیلی، محمدصادق شهبازی، نویسنده کتاب و برخی از فعالان فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.
افشین پروین پور: اکثر مشکلات کشور به خاطر فقدان روحیه جهادی است
افشین پروین پور مبتکر طرح مسکن مهر دولت احمدی نژاد در این مراسم گفت: بعد از دوران دانشجویی سعی کردم حال هوای آرمان خواهی و روحیه جوانی حفظ شود و به همین خاطر شور و نشاط زمان دانشگاه را با آمدن احمدی نژاد به دولت بردم.
وی افزود: به دلایلی به سراغ قضیه مسکن رفتیم، اما نکته مهم این است که جنبش دانشجویی باید در همه زمینه ها فعال باشد.
عضو شورای مسکن دولت احمدی نژاد گفت: باید بگوییم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وقت شناسی بسیار مهم است و اینکه جامعه امروز ما به چه چیزی نیاز دارد، واگر این قواعد رعایت شود موفق خواهیم بود.
وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه دولت جدید نه تنها مسکن مهر را متوقف کرد ،بلکه به تخریب سیاسی هم پرداخت و بنده هم جزء آن کسانی هستم که داس آقای روحانی به ما هم برخورد کرد و به نظر من اکثر مشکلات کشور به خاطر فقدان روحیه جهادی است.
وحید جلیلی: خاطرات دانشجویان انقلابی منتشر شود خیلی‌ها رسوا می شوند
وحید جلیلی گفت: جنبش دانشجویی اگر به واژه دانش خود توجه داشته باشد، باید بداند که یکی از وظایف اصلی اش جمع بندی تجربه های گذشته است، چرا که با این کار جنبش دانشجویی می تواند به دستاوردهای تازه برسد.
وی ادامه داد: به نظر من فعالین دانشجویی بایدخاطرات خود را مکتوب کنند و قطعا اگر این امر محقق شود، افراد زیادی باید پاسخ بدهند و عناصر اطلاعاتی و امنیتی باید جواب گو باشند؛ چرا که در دهه ۷۰ و ۸۰ بچه حزب اللهی ها در اوج مظلومیت بودند.
این فعال فرهنگی افزود: متاسفانه به خاطر کم کاری حزب اللهی ها در مقاطعی اینگونه القا می شد که تمام فعالیت های جنبش دانشجویی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اختیار طیف هایی قرار داده شد که با مبانی نظام جمهوری اسلامی مشکل داشتند.
وی تصریح کرد: اگر جریان دانشجویی بتواند مبتنی بر تجربیات گذشته درک جدیدی از وظایف خود داشته باشد، تحول چشم گیری در تشکل های دانشجویی به زودی رخ می دهد.
جلیلی در پایان گفت: در انقلاب اسلامی مرجع تقلید، رئیس جمهور و پیسکسوتان اشتباهاتی انجام دادند و طبیعتا نمی توان از جوان دانشجو انتظار داشت که در چارچوب و بدون اشتباه حرکت کرده و آزمون و خطا امر باید اتفاق بیافتد.
محمد صادق شهبازی: کارهای زیادی توسط تشکل های دانشجویی صورت گرفته، اما خروجی مناسبی وجود ندارد
در ادامه مراسم محمدصادق شهبازی، نویسنده کتاب «تشکل دهه پیشرفت» گفت: اول این کتاب در حد یک جزوه ۱۶ صفحه ای برای پاسخگویی به نیازهای تشکل دانشجویی بود ولی بعد از مدتی که این جزوه  در جلسات مختلف مطرح شد، متوجه شدم که باید کار جدی تری در این حوزه صورت گیرد و بعد از گذشت ۳ و ۴ هفته این کتاب را نوشتم.
وی با بیان اینکه فعالان نسل دانشجویی ذهنیتی از فعالیت های این عرصه ندارند، افزود: با وجود اینکه کارهای زیادی توسط تشکل های دانشجویی صورت می گیرد، ولی متاسفانه خروجی مناسبی که بتواند نیازهای کشور را برطرف کند، وجود ندارد و طبیعتا با توجه به شرایط فعلی انقلاب اسلامی باید نسبت به فعالیت های فعالان دانشجویی بازخوانی صورت گیرد.
این فعال دانشجویی اظهار داشت:  کتاب “تشکل دهه پیشرفت” از نثر روانی برخوردار نیست و مخاطب عام نمی تواند به راحتی با آن ارتباط بگیرد، امیدوارم این کار ادامه دار باشد و در آینده کتاب هایی با نثرهای روان تر منتشر شود.
شهبازی خاطر نشان کرد: متاسفانه دانشجویان فعال در عرصه علوم انسانی نیاز تئوری سازی در این حوزه را برای جمهوری اسلامی درک نمی کنند؛ در حالی که مباحث انقلاب اسلامی باید وارد حوزه علوم انسانی شود.
محسن مقصودی: جنبش های دانشجویی انقلابی باید جریان ساز باشند
محسن مقصودی در این مراسم گفت: به نظر من این کتاب و مطالب آن می تواند تغییر رویکرد در جریانات جنبش های انقلابی دانشجویی ما ایجاد کند.
تهیه کننده برنامه ثریا ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات دانشجوی ما به اصل قضقیه آگاه نیست و حتی سیاست زده هم عمل می کند که این باعث کم رنگ شدم مطالبات دانشجویان می شود.
وی تصریح کرد: پیش فرض همه از بچه حزب اللهی ها این است که فقط به دنبال برنامه  های معنوی هستند، در حالی که همه باید بدانند جنبش های مذهبی دانشجویی در علم هم حرفی برای گفتن دارند.
مقصودی در پایان اظهار داشت: حقیقتا درباره مسائل کلان کشور کم کاری شده و جنبش های انقلابی دانشجویی باید جریان ساز باشند و باعث بلوغ فکری جامعه نیز بشوند.
در پایان این مراسم از کتاب «تشکل دهه پیشرفت» رونمایی شد و به همه حاضرین یک جلد از این کتاب توسط نویسنده به همه اهداء گردید.
لازم به ذکر است، کتاب «تشکل دهه پیشرفت» که توسط محمدصادق شهبازی نوشته شده، در باره حضور فکری و مطالباتی مجموعه های دانشجویی درمسائل کشور می باشد که توسط نشر معارف، وابسطه به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به چاپ رسیده است.
همین مطلب در خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب تشکل دهه پیشرفت که به موضوعات و مطالبات رهبری انقلاب در مباحث تشکل‌های دانشجویی پرداخته است و شیوه‌نامه‌ای جهت حضور فکری و مطالباتی مجموعه‌های دانشجویی در مسائل کشور خواهد بود عصر امروز در خبرگزاری فارس رونمایی خواهد شد.

این کتاب به قلم محمدصادق شهبازی و توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است که موضوعات مورد مطالبه رهبری در زمینه تشکل‌های دانشجویی را از نظریه تا راهکار مورد برسی قرار داده است.

در این برنامه وحید جلیلی، عباس سلیمی نمین،‌ کوشکی، نبوی، عظیمی حضور دارند و علاقمندان به حضور در رونمایی این کتاب می‌توانند به خبرگزاری فارس واقع در میدان فردوسی ابتدای خیابان انقلاب اسلامی کوچه شاهرود از ساعت ۱۸ روز یکشنبه (امروز) مراجعه نمایند.

این کتاب در ۵ فصل به موضوع تشکل‌های دانشجویی پرداخته و به صورت زیرساختی و ریشه‌ای این موضوع را بررسی کرده است. فصل اول کتاب ذیل عنوان الزامات جنبش دانشجویی دهه عدالت و پیشرفت،نیازها و اولویت‌ها را بررسی کرده است. در فصل دوم این کتاب، بررسی وضع موجود و مشکلات و آسیب‌های کارهای علمی و تخصصی تشکل‌های دانشجویی را مورد بررسی قرار داده است. در فصل سوم با این پرسش مخاطب را روبرو نموده که چه باید کرد؟ و در همین فصل ابعاد مختلف زندگی یک فعال دانشجویی، وظایف یک تشکل دانشجویی، گفتمان‌سازی راه اصلی اثرگذاری جنبش دانشجویی و … شرح داده شده است.

بعد از طرح مباحث تئوری و نظری در فصل‌های قبل در فصل چهارم، نویسنده به گام‌های عملیاتی پرداخته است و در فصل پنجم نمونه‌های موفق در فرآیند یا نتیجه را در برابر دیدگان مخاطب و خواننده کتاب قرار داده است.

این کتاب براساس مطالبات رهبری از دانشجویان شکل گرفته است. معظم‌له در این باره فرموده‌اند: «هر انسانی باید تلاش کند، نیاز لحظه را بشناسد و آن را برآورده کند. اگر نیاز این لحظه تاریخ را نشناختید و آن را برآورده نکردید و فردا فهمیدید، کار گذشته و دیر شده است؛ مثل یک خط تولید که همین‌طور حرکت می‌کند و تکنسین‌ها و کارگران و مهندسان و متخصصان در جای خودشان قرار گرفته‌اند. وقتی این ابزار جلوی شما می‌رسد، اگر کاری را که باید انجام دهید، انجام ندادید، دیگر از دست رفته است؛ ابزار بعد یک چیز دیگر است. تاریخ و زمان و نیازهای جامعه این طوری است؛ و این، آن چیزی است که جوان به خصوص دانشجو از آن عهده آن بر می‌آید…»

کتاب «تشکل دهه پیشرفت» در ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۲۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.

همین مطلب در خبرگزاری فارس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جام نیوز، عرش نیوز،

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، عصر امروز از کتاب «تشکل دهه پیشرفت» به قلم محمدصادق شهبازی با حضور وحید جلیلی، محمدصالح مفتاح، محسن مقصودی و جمعی از فعالین دانشجویی در خبرگزاری فارس رونمایی شد.

*فعالین دانشجویی ذهنیت درستی از فعالیت دانشجویی ندارند

در این نشست محمدصادق شهبازی نویسنده کتاب «تشکل دهه پیشرفت» گفت: این کتاب برای پاسخ به یک نیاز و در قالب یک جزوه قرار بود منتشر شود به این دلیل که فعالین دانشجویی ما ذهنیت درستی از فعالیت دانشجویی ندارند. این کتاب به یک سؤال مهم در مورد تشکل‌ها و جایگاهشان پاسخ داده است. در حوزه دانشجویی کار و انرژی زیادی صورت می‌گیرد ولی خروجی‌ای که نیاز کشور را برطرف کند به چشم نمی‌خورد. امروز توجه به تشکل‌های دانشجویی و اجتماعی کمرنگ است و این در حالی است که در دوره‌ای وقتی اسم دانشجو می‌آمد عده‌ای دست و پای خود را جمع می‌کردند. به نظرم باید یک بازخوانی صورت دهیم و ببینیم در حوزه تشکل‌های دانشجویی چه کار می‌خواهیم انجام دهیم. ما امروز در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم. از دوره سلبی و مبارزه با تجدیدنظر طلبان عبور کرده‌ایم و در دهه چهارم و دهه پیشرفت قرار داریم و همه افراد که فرقی نیز نمی‌کند در چه حوزه‌ای فعالیت دارند به عنوان بخشی از پازل جمهوری اسلامی قرار دارند. رهبری وقتی از یک موضوعی سخن می‌گویند باید به بطن کلام ایشان دقت شود و مخاطب سخنان ایشان را باید شناخت.

*«تشکل دهه پیشرفت» یک جزوه ۱۶ صفحه‌ای بود

وی افزود: دغدغه اصلی این کتاب این بود تا مجموعه فعالان را هدف قرار دهد. هر چند که باید این کتاب برای سنین مختلف و گروه‌های گوناگون منتشر شود. این کتاب از یک جزوه ۱۶ صفحه‌ای تبدیل به این کتاب شده است. این کتاب حاصل تجربیات گوناگون بود و موضوعات آن حول سه محور مطرح شده است. ۱- دعوت از جنبش‌های دانشجویی برای مشارکت در امور کشور، ۲- شناخت پیدا کردن از مسائل کشور و ۳- نقش‌آفرینی در این مسائل است.

*فعالین دانشجویی آستین‌ها را بالا بزنند

شهبازی گفت: اعضای جنبش‌های دانشجویی که مطالبه‌گر هستند و می‌رفتند و پاسخ‌ها را می‌گرفتند نباید بعد از دوران دانشجویی سرد شوند و دغدغه خود را از دست دهند. این کتاب گام اول است و سایر فعالین دانشجویی باید به این حوزه ورود کنند و آستین‌ها را بالا بزنند. به نظرم باید امروز مسائل و دعدغه‌های انقلاب اسلامی را وارد علوم اجتماعی کرد. دانشجویان رشته‌های علوم انسانی باید به موضوعات روز انقلاب بپردازند. مگر علوم اجتماعی غرب چه کار کرده است؟ آنها هم نشسته‌اند و در مورد فضای روز جامعه خود نوشته‌اند و آن نوشته‌ها امروز تبدیل به دروس دانشگاهی ما شده است.

 *جنبش دانشجویی تجربیات خود را منتشر کند

وحید جلیلی که از فعالین فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی است، در ادامه گفت: یک تعریف دانش، جمع‌بندی تجربیات ذهنی و عملی است. کار دانش این است که مجموعه تجربیات را جمع‌بندی کرده و افشره آن را منتقل کند. از همین حیث جنبش دانشجویی اگر به بخش دانش خود و این تعریف دقت کند باید مجموعه تجربیات خود را جمع کرده و افشره آن را منتشر کند.

*نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاسخ فعالان دانشجویی را بدهند

وی در نشست رونمایی کتاب «تشکل دهه پیشرفت» گفت: بخشی از جمعیت دانشجویی ما درگیر کار دانشجویی بوده، هست و خواهد بود. هرچند شاید به نسبت قبل کم شده ولی باز هم در خور توجه است که اگر این جمعیت به نتایج مثبتی برسد در خور توجه خواهد بود. به نظرم حداقل کاری که فعالان دانشجویی می‌توانند انجام دهند ثبت خاطرات دوران فعالیت‌شان است. اگر خاطرات فعالین مسلمان و حزب‌اللهی دانشجویی منتشر شود باید برخی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داخل نظام که این بچه‌ها را اذیت کرده‌‌اند پاسخ بدهند، زیرا این بچه‌ها به خاطر علاقه‌ای که به انقلاب اسلامی دارند هیچ‌گاه حاضر نشدند این اذیت‌ها را رسانه‌ای کنند، در صورتی که برخی آدم‌های طیف مقابل وقتی کوچکترین اذیتی می‌دیدند به سرعت در رسانه‌ها منعکس می‌کردند و رسانه‌های معاند و ضد انقلاب نیز از کاه کوه می‌ساختند. پس به نظرم اگر این اتفاق بیفتد نتایج خوبی خواهد داشت. به خاطر کم‌کاری‌هایی که در طیف حزب‌اللهی وجود دارد، اینگونه تلقی شده که جنبش دانشجویی در حوزه سیاسی در اختیار جریان‌هایی بوده که دل در گرو غرب دارند.

*جنبش دانشجویی مشعل عدالت‌خواهی را به مقصد رسانده

جلیلی افزود: در تمامی تشکل‌‌های دانشجویی که برخی نیز به یک جریان جدی در فضای دانشجویی تبدیل شده‌اند به نظرم این خاطرات را باید بنویسند که این نوشتن دارای مزایایی است به خصوص دانشجویانی که خارج از تهران درس می‌خواندند و با سختی و تنگ‌نظری‌های بیشتری روبه‌رو بوده‌‌اند که نشان خواهد داد جنبش دانشجویی مسلمان مشعل عدالت‌خواهی را از چه گردنه‌ها و فرازوفرودهایی عبور داده و به مقصد رسانده است.

*تشکل دانشجویی در این پیچ تاریخ‌ساز نقش مهمی دارد

وی گفت: اگر تشکل دانشجویی در دهه پیشرفت به جایی برسد تحول قابل توجهی در جریان دانشجویی رخ خواهد داد. از ویژگی‌های یک تشکل انباشت اطلاعات و تجربیات است و دانشجویی که سال چهارم تأسیس یک تشکل وارد آن می‌شود نباید اشتباهات سال اول تأسیس را انجام دهد ولی به طور کلی اشتباه امری اجتناب‌ناپذیر است. با همه اینها جنبش دانشجویی می‌تواند در مرحله تاریخی جدیدی که کشور به سر می‌برد نقش بسیار زیادی در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور بازی کند.

 *بلوغ فکری جنبش دانشجویی موجب نقش‌آفرینی آنها می‌شود

محسن مقصودی یکی از فعالین دانشجویی در ادامه این مراسم گفت: این کتاب برای تغییر رویکرد در نقطه نظرات دانشجویی یک نقطه عطف است زیرا رادار جریان حزب‌اللهی برخی اتفاقات کشور را نمی‌بیند و قادر به رصد کردن تحولات نیست. اگر بیانیه‌های ۵ سال گذشته تشکل‌های دانشجویی را بررسی کنیم شاهد خواهیم بود که بیانیه‌‌ای خطاب به وزیر کشاورزی، وزیر نفت، وزیر اقتصاد و… صادر نشده است که این اتفاق به نظر از عمد یک طراحی بوده تا دانشجویان مسلمان این موضوع را نبینند. با تمام کم کاری‌هایی که جنبش دانشجویی داشته کتاب «تشکل دهه پیشرفت» یک راهنمای خوب برای حرکت‌های دانشجویی است و امید است تا سال آینده این کتاب قطورتر و تجربه‌های بیشتری را منتقل کند. جنبش دانشجویی باید به یک بلوغ فکری برسد تا بتواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

*شهبازی به کارهای عمیق می‌پردازد

محمدصالح مفتاح یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. وی گفت: پیش از اینکه این کتاب مسئله باشد نویسنده آن مسئله است. شهبازی دارای عمق فهم زیادی نسبت به مسائل سیاسی کشور است. جریان دانشجویی به خاطر کوتاه بودن عمر دانشجویی بیشتر به کارهای زودبازده تمایل دارد ولی شهبازی به خاطر ویژگی‌های شخصیتی به کارهای عمیق و تاثیرگذار پرداخته است.

*جنبش دانشجویی نسبت به گذشته متحول شده است

مدیر مسئول سایت تریبون مستضعفین گفت: این کتاب می‌تواند یک معرفی از صادق شهبازی باشد. زیرا در مثال‌هایی که در این کتاب آمده در بخشی از آن نیز وی نقش داشته است. کتاب تشکل دهه پیشرفت به طور کلی نگاه خوبی به اتفاقات دانشجویی در چند سال گذشته داشته و از زاویه نگاه خوبی به حوزه‌های تمدنی اسلامی نگریسته است و هر کدام از موضوعاتی که در این کتاب به آنها پرداخته شده قابلیت تفصیل و بسط را دارد. این کتاب برای فعالین دانشجویی مفید است و می‌تواند نگاه ایشان را متحول کند. جنبش دانشجویی به نسبت گذشته متحول شده اما باید افق‌های دید را گسترده کرد و به نظرم این تحول را در دیدارهای دانشجویی با رهبری و مطالبات این گروه  باید دید.

*تشکل‌ها باید به مشکلات کشور حساسیت داشته باشد

مرتضی فیروزآبادی در ادامه این جلسه گفت:‌ این سؤال بعد از اتمام دوره دانشجویی برای ما به وجود آمد که چرا با تمام مشکلات و با وجود از بین رفتن سرمایه‌های کشور باز هم فعالیت‌ها میل به بیت‌المال دارد؟ اگر به کشور نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که انقلاب اسلامی در گذر زمان تغییراتی داشته و جنبش دانشجویی برای این تغییرات باید اقدامی کند و تشکل‌ها باید نسبت به مسائل کلان و مشکلات کشور حساس باشند.

*تشکل فعال باید به مسائل کشور بپردازد

وی افزود: اگر به تشکل‌ها نگاه کنیم، باز هم تشکل خوب تشکلی است که حرف داشته باشد و منفعل نباشد پس تشکلی فعال خواهد بود که به مسائل اصلی کشور بپردازد و قوت یک تشکل بار محتوایی آن است و این کتاب به این موضوعات بپردازد.

*صادق شهبازی انسان عجیبی است

افشین پروین‌پور از فعالین دانشجویی، در این نشست گفت: صادق شهبازی انسان عجیبی است که معمولا ایشان را با کارهای خارق‌العاده می‌توان شناخت. بحث اولویت‌بندی و زمان شناسی که این کتاب به آن پرداخته است، مورد اشاره رهبری نیز بوده است. رهبری فرموده‌اند «کار خوب برای انجام دادن زیاد است اما باید به دنبال اولویت‌ها گشت.»

 *بعد از اتمام دوران دانشجویی افسرده شدیم

وی افزود: بعد از اتمام دوران دانشجویی دچار افسردگی شدیدی شدیم، زیرا در آن دوران و تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی بودیم و در جستجوی آرمانخواهی و عدالت طلبی که پس از اتمام تحصیل و فاصله گرفتن از دانشگاه سعی کردیم آن فضا را در فضای کار و زندگی جدی وارد کنیم. ولی یک پله بالاتر از سطح فعالیت‌های دانشجویی.

*ادبیات دانشجویی و جهادی رمز پیشرفت است

این فعال دانشجویی، افزود: از همان دوره احساس کردیم که باید در حوزه‌های اقتصادی ورود کنیم زیرا به نظر می‌آمد فضای اقتصادی جامعه به سمت شرایط نابسامانی پیش می‌رود. پس تصمیم گرفتیم در حوزه مسکن به صورت جدی کار کنیم. این حرکت ما جلو رفت و اتفاقاتی صورت گرفت که همزمان شد با روی کار آمدن دولت نهم، آقای احمدی‌نژاد پس از تصدی دولت، شورای عالی مسکن را راه انداخت و ما نیز عضو این شورا شدیم که نتیجه مصوبات این شورا که در حکم قانون بود، منجر به ایجاد مسکن مهر گردید. اما حالا بگذریم که در این دولت این طرح رها شد. یک جمله‌ای از آقای رحیم‌پور در ذهن من است که ایشان می‌گویند: هیچ کار مهمی در کشور به نتیجه نرسیده مگر به صورت جهادگونه. پس به نظرم هیچ کاری پیش نمی‌رود مگر با ادبیات جهادی و دانشجویی همراه گردد.

*جریان دانشجویی در کشور یتیم است

مسعود براتی در انتهای این نشست گفت: جریان دانشجویی در کشور ما یتیم است و منظور از این صحبت این است که ما تعریف صحیحی از این موضوع نداریم این کتاب به مسیری پرداخته که بتوان از طریق آن آرمان‌های نظام را مطرح کرده و از آنها دفاع کرد و دانشجویان باید بتوانند از این کتاب استفاده کرده و در مسیر آرمانخواهی حرکت کنند.

در پایان این مراسم از کتاب «تشکل دهه پیشرفت» اثر محمدصادق شهبازی که دفتر نشر معارف آن را منتشر نموده است، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم رونمایی از کتاب “تشکل دهه پیشرفت”  عصر امروز با حضور وحید جلیلی، محمدصادق شهبازی، نویسنده کتاب و تنی چند از فعالین دانشجویی در محل خبرگزاری فارس برگزار شد.

جلیلی در این مراسم با بیان اینکه یکی از تعریف های دانش جمع بندی تجارب است، گفت: جنبش دانشجویی اگر به واژه دانش خود توجه داشته باشد، باید بداند که یکی از وظایف اصلی اش جمع بندی تجربه های گذشته است، چرا که با این کار جنبش دانشجویی می تواند به دستاوردهای تازه برسد.

وی گفت: اولین پیشنهادم به فعالین دانشجویی این است که خاطرات خود را مکتوب کنند و قطعا اگر این مهم محقق شود، افراد زیادی باید پاسخگو باشند و عناصر اطلاعاتی و امنیتی باید جواب بدهند؛ چرا که در دهه ۷۰ و ۸۰ بچه حزب اللهی ها در اوج مظلومیت به سر می بردند.

این فعال فرهنگی افزود: متاسفانه به خاطر کم کاری حزب اللهی ها در مقاطعی اینگونه القا می شد که تمام فعالیت های جنبش دانشجویی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اختیار طیف هایی قرار داده شد که با مبانی نظام جمهوری اسلامی مشکل داشتند.

جلیلی با بیان اینکه اگر جریان دانشجویی بتواند مبتنی بر تجربیات گذشته درک جدیدی از وظایف خود داشته باشد، باید گفت که تحول در تشکل های دانشجویی به زودی رخ می دهد، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی مرجع تقلید، رئیس جمهور و پیسکسوتان اشتباهاتی انجام دادند و طبیعتا نمی توان از جوان دانشجو انتظار داشت که در چارچوب و بدون اشتباه حرکت کند.

**شهبازی: کارهای زیادی توسط تشکل های دانشجویی صورت گرفته، اما خروجی مناسبی وجود ندارد

در ادامه مراسم محمدصادق شهبازی، نویسنده “تشکل دهه پیشرفت” گفت: اول این کتاب در حد یک جزوه ۱۶ صفحه ای برای پاسخگویی به نیازهای تشکل دانشجویی بود ولی بعد از مدتی که این جزوه  در جلسات مختلف مطرح شد، متوجه شدم که باید کار جدی تری در این حوزه صورت گیرد و بعد از گذشت ۳ و ۴ هفته این کتاب را نوشتم.

وی با بیان اینکه فعالان نسل دانشجویی ذهنیتی از فعالیت های این عرصه ندارند، افزود: با وجود اینکه کارهای زیادی توسط تشکل های دانشجویی صورت می گیرد، ولی متاسفانه خروجی مناسبی که بتواند نیازهای کشور را برطرف کند، وجود ندارد و طبیعتا با توجه به شرایط فعلی انقلاب اسلامی باید نسبت به فعالیت های فعالان دانشجویی بازخوانی صورت گیرد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت:  کتاب “تشکل دهه پیشرفت” از نثر روانی برخوردار نیست و مخاطب عام نمی تواند به راحتی با آن ارتباط بگیرد، امیدوارم این کار ادامه دار باشد و در آینده کتاب هایی با نثرهای روان تر منتشر شود.

شهبازی خاطر نشان کرد: متاسفانه دانشجویان فعال در عرصه علوم انسانی نیاز تئوری سازی در این حوزه را برای جمهوری اسلامی درک نمی کنند؛ در حالی که مباحث انقلاب اسلامی باید وارد حوزه علوم انسانی شود.
همین مطلب در نسیم

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

One Response to خاطرات دانشجویان انقلابی منتشر شود خیلی‌ها رسوا می شوند/ فقدان روحیه جهادی و حزب اللهی‌های همیشه مظلوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *