دانشجویان چگونه باید مطالبه کنند

13930520000154_PhotoAبه گزارش فارس کتاب «تشکل دهه پیشرفت» به قلم محمدصادق شهبازی که موضوع تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی را مورد بررسی قرار داده است از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «تشکل دهه پیشرفت» (شیوه‌نامه حضور فکری و مطالباتی مجموعه‌های دانشجویی در مسائل کشور) به قلم محمدصادق شهبازی و به وسیله دفتر نشر معارف منتشر شده است.

این کتاب در ۵ فصل به موضوع تشکل‌های دانشجویی پرداخته و به صورت زیرساختی و ریشه‌ای این موضوع را بررسی کرده است. فصل اول کتاب ذیل عنوان الزامات جنبش دانشجویی دهه عدالت و پیشرفت،نیازها و اولویت‌ها را بررسی کرده است. در فصل دوم این کتاب، بررسی وضع موجود و مشکلات و آسیب‌های کارهای علمی و تخصصی تشکل‌های دانشجویی را مورد بررسی قرار داده است. در فصل سوم با این پرسش مخاطب را روبرو نموده که چه باید کرد؟ و در همین فصل ابعاد مختلف زندگی یک فعال دانشجویی، وظایف یک تشکل دانشجویی، گفتمان‌سازی راه اصلی اثرگذاری جنبش دانشجویی و … شرح داده شده است.

بعد از طرح مباحث تئوری و نظری در فصل‌های قبل در فصل چهارم، نویسنده به گام‌های عملیاتی پرداخته است و در فصل پنجم نمونه‌های موفق در فرآیند یا نتیجه را در برابر دیدگان مخاطب و خواننده کتاب قرار داده است.

این کتاب براساس مطالبات رهبری از دانشجویان شکل گرفته است. معظم‌له در این باره فرموده‌اند: «هر انسانی باید تلاش کند، نیاز لحظه را بشناسد و آن را برآورده کند. اگر نیاز این لحظه تاریخ را نشناختید و آن را برآورده نکردید و فردا فهمیدید، کار گذشته و دیر شده است؛ مثل یک خط تولید که همین‌طور حرکت می‌کند و تکنسین‌ها و کارگران و مهندسان و متخصصان در جای خودشان قرار گرفته‌اند. وقتی این ابزار جلوی شما می‌رسد، اگر کاری را که باید انجام دهید، انجام ندادید، دیگر از دست رفته است؛ ابزار بعد یک چیز دیگر است. تاریخ و زمان و نیازهای جامعه این طوری است؛ و این، آن چیزی است که جوان به خصوص دانشجو از آن عهده آن بر می‌آید…»

کتاب «تشکل دهه پیشرفت» در ۲۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳۲۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.

برای تهیه این کتاب از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) پاتوق کتاب قم (تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۱۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۱۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن ۰۴۱۱۵۵۷۶۰۰۰) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۱۳۲۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی می‌توان اقدام کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930520000501#sthash.zewQAyjS.dpuf

همین مطلب در خبرگزاری فارس

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *