برآیند ما جدی بودن حضور دکتر جلیلی در صحنه است.

11 copyتبلیغات انتخاباتی جلیلی به جای تبلیغات پول محور، مبتنی بر تبلیغات سینه به سینه، ایجابی و پرهیز از افتادن در فضاهای حاوی غیبت و تخریب و نقد است. کاروِیژه اصلی ستادهای دعوت گفتمان سازی جهت گیری های اصلی انقلاب است. همه ی بخش های مختلف رسانه ای، دانشجویی، مردمی، اصناف، شهرستان ها و… ملزم به رعایت سیره ی اخلاقی سعید جلیلی در تبلیغات شده اند، آقای جلیلی در جلسه هفته پیش تاکید کردند ظرفیت های انقلاب نباید در برابر هم قرار بگیرند.

بسم الله الرحمن الرحیم

باید پروژه دولت اسلامی با تغییر منش و روش مسئولین تکمیل شود، و حرکت در جهت تحقق حیات طیبه و جامعه اسلامی با اصلاح ساختارها و شیوه زندگی مردم پی گیری شود. پیشرفت و عدالت مهم ترین مسئله ی این دهه است که با توجه به برنامه های دشمن مقاومت، فوری و محوری ترین عنصر در پیشرفت و عدالت به شمار می آید.
به گزارش ستاد مردمی حیات طیبه، دعوت از دکتر جلیلی به نقل از فارس: محمد صادق شهبازی هماهنگ کننده ستاد مردمی حیات طیبه (دعوت از سعید جلیلی) در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر الزامات دهه چهارم انقلاب گفت: باید پروژه دولت اسلامی با تغییر منش و روش مسئولین تکمیل شود، و حرکت در جهت تحقق حیات طیبه و جامعه اسلامی با اصلاح ساختارها و شیوه زندگی مردم پی گیری شود. پیشرفت و عدالت مهم ترین مسئله ی این دهه است که با توجه به برنامه های دشمن مقاومت، فوری و محوری ترین عنصر در پیشرفت و عدالت به شمار می آید.

این فعال فرهنگی با اشاره به ۵ عنصر محوری ویژگی های فردی، گفتمان، تشخیص، برنامه و تیم برای اداره کشور، گفت: باید ضمن نگاه جامع به همه این موارد، گفتمان سازی به عنوان محوری ترین مسئله از جانب جنبش دانشجویی مورد پی گیری قرار بگیرد. گفتمان سازی جهت گیری های دولت بعد را مشخص می کند. بر اساس این جهت گیری ها تشخیص از مسائل کشور و اولویت های آن متفاوت می شود. تشخیص و چگونگی فهم مسائل کشور مهم ترین مسئله است که هم گفتمان را عینی می کند و هم برنامه و شکل دهی تیم دولت بر اساس آن محقق می شود. نگاه جزئی نگر و بی توجهی به ویژگی های فردی، داشتن گفتمان حداقلی، یا برنامه و تیم محوری بدون این موارد مشکلی را حل نخواهد کرد، مهم ترین مسئله هم در این بین تشخیص از مسائل کشور است.

وی با اشاره به ویژگی های مثبت دولت های تاریخ انقلاب اذعان داشت: دولت آینده باید ضمن استفاده از همه این ظرفیت ها، ویژگی های مهم مورد نیاز این لحظه انقلاب را فراهم کند. ارائه الگوی دولت اسلامی و جامعه نمونه اسلامی مهم ترین مسئله در شرایط فعلی انقلاب است که باتحقق عدالت و پیشرفت اسلامی شکل می گیرد. با توجه به شرایط فعلی کشور و برنامه های دشمن، مقاومت محوری ترین عنصر این گفتمان است، عدالت ساختاری و تحول در ساختارها، درگیر کردن مردم در اداره کشور فراتر از انتخابات به ویژه در عرصه هایی مثل فرهنگ، سیاست خارجی و مهم تر از همه اقتصاد در قالب دخالت مدیریت و سرمایه مردم، رفع مظلومیت از فرهنگ به مثابه قلب پیشرفت و اولویت دادن به تحقق حیات طیبه از مهندسی فرهنگی و تغییر مدیریت فرهنگی تا اصلاح سبک زندگی و اخلاق و تربیت، حرکت به سمت مدیریت و سازمان جهادی، بخش هابی از مهم ترین اولویت های پیشرفت است.

این فعال سابق دانشجویی با تأکید بر عقلانیت واقع بینانه و غیر محافظه کارانه اشاره کرد: عده ای به دنبال به عقب برگرداندن انقلاب و تکرار تجدید نظرطلبی های سال ۶۷ و ۶۸ و نفیس اصل عدالتخواهی و استکبار ستیزی که به شکل گیری فضای نفی گذشته و عقب نشینی از آرمان ها انجامید، هستند. اما اقتضای عقلانیت واقع بینانه، تحقق عدالت و پیشرفت ضمن مقاومت است. ما هم به گفتمان مقاومت نیاز داریم تا جهت گیری دستگاه ها و شیوه زندگی مردم بر این محور سامان پیدا کند، هم به تشخیص از مسائل کشور که لازمه مقاومت است. نمی شود شعار مقاومت داد، اما به استعمار دلار بر بودجه و درآمدهای کشور پایان نداد، عضو سازمان تجارت جهانی شد، با سوداگری در زمین و مسکن و سکه و ارز و نیازهای اساسی مقابله نکرد و به دنبال اصلاح نظام سلامت نبود.

محمدصادق شهبازی با اشاره به تلاش یک ساله گروه های مختلف مردمی و نخبگانی از سراسر کشور برای گفتمان سازی و رایزنی برای یافتن گزینه اصلح بسته به نیازهای دهه ی چهارم انقلاب، گفت: این دهه گزینه ای می خواهد که جمع عقلانیت و معنویت با عدالت خواهی باشد، درگیر متن بوده و با حاشیه‌ها، احزاب، جریانات و جبهه‌ها و ائتلاف ها نسبت نداشته ، ضمن داشتن تشخیص از مسائل کشور و توانایی مدیریت کلان، در عین جلوگیری از ارتجاع، نگاه جامع و توانایی محقق کردن حوزه های مختلف ذیل عدالت، پیشرفت و مقاومت و نگاه رو به جلو داشته باشد. نگاه روزمره به مسائل کشور را به نگاه راهبردی تبدیل کرده و به اصلاح ساختارها همت بگمارد، دین شناسی درست و جامع داشته، ظرفیت های انقلاب کبیر اسلامی را فهم کند. این ویژگی ها و ویژگی های دیگری مثل توان حل مسئله و مدیریت بحران در سطوح عالی همه و همه این مجموعه ها را به سمت سعید جلیلی رهنمون کرد.

وی با اشاره به بیست سال سابقه اجرایی جلیلی گفت: «مدیریت اجرایی، احتیاج به مواردی نظیر مدیریت کلان و نگاه راهبردی داشتن، توانایی مدیریت منابع، رصد، شناخت از مسائل و از همه مهم تر جهت گیری درست دارد، که همه این ها در ایشان موجود بود. سعید جلیلی از کارشناسی در وزارت خارجه شروع کردند. حدود یک دهه مسئول بازرسی وزارت خارجه بودند و کارنامه روشنی نیز در برخورد با مفاسد اقتصادی در وزارت خارجه داشتند که به اخراج ۱۷ سفیر در وزارت خارجه بدون سر و صدا و حاشیه سازی و تبلیغات انجامید، در دوره حضور در دفتر رهبری نیز ایشان ضمن ورود به مسائل مختلف کشور و شناخت پیدا کردن از مسائل و ارائه آن با راهکارها همین رویه را پی گرفتند، مسئولیت اداره سوم و اول آمریکا و معاونت وزارت خارجه نیز جزو سوابق مهم جلیلی به شمار می آید.

این فعال سابق دانشجویی با اشاره به نوع نگاه تحول محور و فرصت محور جلیلی گفت: «مدل مدیریتی ایشان مبتنی بر تحول و نه صرف تغییر مهره هاست، البته در صورت عدم تن دادن به تحول به تغییر مسئولین نیز همت خواهد گماشت. ایشان در دوره دبیری شورای امنیت ملی نیز با تبدیل نگاه تهدیدمحور به فرصت محور در دو حوزه امنیت ملی و جنگ نرم ابتکارات متعددی شکل دادند، که از ورود به فرایند اسلامی شدن دانشگاه ها، رابطه صنعت و دانشگاه تا اقتصاد مقاومتی، احیای ظرفیت های نخبه پروری مدارس، احیای ظرفیت های مربوط به دفاع مقدس در نهادهای فرهنگی و مواردی از این دست را شامل شد. ورودی که از جنس ساختارسازی موازی نهادهای مسئول نبود و به تلاش برای فعال کردن خود ظرفیت های حکومتی موجود و از آن مهم تر ظرفیت های مردمی و نخبگانی در همین چارچوب های موجود و بدون دخالت در مدیریت ها و ایجاد اختلال انجامید. در مقاومت هسته ای هم رویکرد ایشان باعث شد سطح مذاکرات از نفی اتهامات طرف مقابل به سطح راهبردی ارتقاء یافت.

محمدصادق شهبازی با اشاره به امکان وحدت همه ظرفیت های انقلاب حول سعید جلیلی گفت: از مدت ها پیش از شروع خودجوش ستادهای دعوت تعداد کثیری از نخبگان و گروه های مردمی اعلام آمادگی کردند تا برای شکل گیری تیم و برنامه های دولت جلیلی کمک کنند. در جلسه هفته پیش با ایشان نیز بخشی از برنامه های اقتصادی و آمادگی اساتید به خدمت ایشان تقدیم شد. علاوه بر این ظرفیت و اجماع بی سابقه، جلیلی به ویژه در دوره فعالیت دفتر رهبری و شورای امنیت با ورود گسترده به اکثر مسائل کلان کشور، ضمن پیدا کردن شناخت به مسائل، به راهکارها و برنامه های مختلف و بدنه ی گسترده کارشناسی از طیف های مختلف فکری و سیاسی دست یافته اند. بسیاری از اساتید و مسئولین انقلابی از طیف های مختلف، مستقیم و غیر مستقیم آمادگی قرار دادن ظرفیت های خویش در اختیار دولت ایشان را اعلام کرده اند، که بعد از اعلام کاندیداتوری رسمی جلیلی، به صحنه خواهند آمد.

هماهنگ کننده ی ستاد دعوت با تکذیب اظهارات ضد و نقیض و خلاف واقع در مورد عدم حضور جلیلی گفت: جلیلی در حال تامل جدی در مورد کاندیداتوری است و برآیند ما از جلسه های برگزار شده با ایشان جدی بودن حضور ایشان در صحنه است. جلیلی اهل بده بستان های سیاسی، تعطیل کردن مسئولیت فعلی به بهانه تبلیغات، تبلیغات خارج از زمان رسمی تبلیغات نیستند و هنوز تا زمان ثبت نام نامزدها و تعیین تکلیف نهایی زمان زیادی باقی مانده است، کما این که سایر گروه ها نیز به جز بخشی کوچک، کاندیدای نهایی شان مشخص نیست.

شهبازی افزود: جلیلی مهم ترین مسئله در اصلاح ساختار دولت را آزاد کردن ظرفیت های مردمی در همه حوزه ها می دانند، در صورت حضور در انتخابات نیز نظیر انتخابات مجلس ششم و هفتم در مشهد، بدون بازی در پازل اصحاب قدرت و ثروت، همه این ظرفیت های مردمی را در فرایند تبلیغات و حتی المقدور در فرایند اداره دولت به کار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شدت اقبال به جلیلی به گونه ای است که کاندیداهای فعلی و حامیان شان با مهم ترین سؤالی که مواجه می شوند، حضور یا عدم حضور جلیلی است.

این پژوهشگر اشاره کرد: تبلیغات انتخاباتی جلیلی به جای تبلیغات پول محور، مبتنی بر تبلیغات سینه به سینه، ایجابی و پرهیز از افتادن در فضاهای حاوی غیبت و تخریب و نقد است. کاروِیژه اصلی ستادهای دعوت گفتمان سازی جهت گیری های اصلی انقلاب است. همه ی بخش های مختلف رسانه ای، دانشجویی، مردمی، اصناف، شهرستان ها و… ملزم به رعایت سیره ی اخلاقی سعید جلیلی در تبلیغات شده اند، آقای جلیلی در جلسه هفته پیش تاکید کردند ظرفیت های انقلاب نباید در برابر هم قرار بگیرند.

همین مطلب در حیات طیبه و تریبون مستضعفین

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *