گرچه شاید دیدگاه های مرحوم تهرانی در عرصه های مختلفی تفاوت هایی با نگاه مکتب معیار انقلاب اسلامی داشته باشد، اما به عنوان تنها اثر اعتراضی سال های اجرای بی توجه و کم و کاست سیاست های نظام سلطه ی جهانی در مورد کنتزل جمعیت در کشور است که به همین علت اهمیت دو چندانی می یابد.
بسم الله الرحمن الرحیم
«رساله نکاحیه» یا «کاهش جمعیت ضربهاى سهمگین بر پیکر مسلمین» کتابی است از «علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی» که در قالب ۳۴۶ صفحه توسط انتشارات علامه طباطبایی راهی بازار نشر گردیده است.
این کتاب که حاصل سخنرانی های ایشان در رمضان المبارک ۱۳۹۰ هجریّه قمریّه در مسجد قائم طهران است در سال ۱۳۷۳ به وسیله ی ایشان تصیحیح و تکمیل شده است و در اوج اجرای سیاست های کنترل جمعیت به عنوان یک اثر اعتراضی منتشر گردیده است. این کتاب که علاوه بر مقدمه در دو فصل کلی تفسیر آیه ی «و لا یقتلن اولادهن» و «تذییلات» نگاشته شده است، با طرح این موضوع که در اسلام اجازهی کشتن خود نیست چه برسد به فرزند یا دیگری و تحریم عزل در معنای ریختن نطفه در بیرون از رحم آغاز شده است و با ذکر احکام مربوط به آن و دیه و کفاره ی مرتبط با عزل و سقط جنین بجث خود را آغاز کرده است.
سپس ادامه می دهد آنچه در گناه و دیه و کفّاره سقطِ جنین مؤثّر است، همان از بین بردن جنین است در شکم مادر؛ به هر وسیله و به هر کیفیّتى که باشد تفاوتى ندارد. خواه در اثر برداشتن چیز سنگین باشد، و خواه به واسطه خوردن دارو؛ خواه به واسطه استعمال بعضى از موادّ، و خواه به واسطه خوردن بعضى از غذاهاى حلال زیاده از حدّ متعارف که منجرّ به سقط طفل گردد. مثلًا گویند: خوردن زعفران بیش از حدّ متعارف در ابتداى حمل موجب سقط جنین مىشود. خواه به وسیله عمل جرّاحى باشد، و خواه به وسیله أنحاء و انواع استنشاق بعضى از گازها، و یا عبور بعضى از اقسام أشعّهها که در طبّ بکار میرود. در هر حال سقط جنین قتل است و گناه کبیره، و از اعظم محرّمات الهیّه. اطبّاء و پزشکانى که بواسطه عمل جرّاحى، بچّه را زنده زنده قطعه قطعه میکنند و بیرون میکشند، باید در انتظار و ترقّب عذاب سخت الهى که خلود در آتش جهنّم است بوده باشند؛ و علاوه باید هم دیه و هم کفّاره را بدهند.
سپس بر می شمارد که عزل دو ضرر کلّى براى مرد و زن دارد. البتّه ضرر مزاجى و جسمى، غیر از ضررهاى روحى، . أمّا درباره مرد، موجب کسالت اعصاب مىشود؛ و در اثر تکرار به حدّى میرسد که درمانش صعب مىگردد. أمّا درباره زن، موجب پیدایش مرضى در رحم به نام غدّه فیبْرُم و أحیاناً سرطان رحم مىشود که در اثر تهیّج رحم براى غذاى آن که نطفه است، و سپس آنرا بدون غذا و گرسنه گذاردن پیدا مىشود.
سپس با تمسک به آیه های أَ لَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ کِفاتاً (۲۵) أَحْیاءً وَ أَمْواتاً (۲۶) از سوره ی المرسلات از کفایت زمین برای حمل جمعیت بسیار بیشتر سخن گفته و ضرورت برنامه ریزی برای ازدواج بعد از بلوغ به گونه ای که عدم منافات تحصیل علم با ازدواج را تبیین می کند. سپس با اشاره دادن به مخالفت با وازکتومی از سوی امام، آقا و مرحوم اراکی و اکثریت مراجع، ضرورت قطع این سیاست را مطرح کرده و از انتخاب ایران به عنوان مسئول کنترل جمعیت در منطقه، تصویب قانون مجرومیت فرزند چهارم از امتیازات دولتی در مجلس، انجام رایگان بدون اطلاع و توضیح برگشت ناپذیری عمل جراحی پیش گیری از بارداری سخن می گوید.
وی با ذکر این که تونس اولین دفتر جمعیت زنان در منطقه و سیاست کاهش جمعیت را پی گرفته از نقش نهادهای آمریکا در پیگیری این سیاست درجهان پرده بر داشته و نقش آژانس رشد و توسعه بین المللى آمریکامشهور به (A. S. U I D) یا مؤسّسه آژانس همکارى آمریکائى که هزینه تمامى طرحهاى کاهش جمعیّت در کشورهاى اسلامى را به عهده دارد. باث فایندر (Path Finder) که وسائل جلوگیرى از باردارى را تولید کرده و در دسترس زنان قرار مىدهد و با آژانس همکارى آمریکائى نیز همکارى مینماید. طرحهائى در مورد فاصله انداختن بین زایمانها مشهور به ام. بى. اس که از جانب آژانس همکارى آمریکا پشتیبانى میشود. این مؤسّسه به پخش وسائل جلوگیرى از باردارى در کشورهاى اسلامى مىپردازد و فعلًا فعّالیّت شدیدى در اردن دارد. هم چنین نقشآفرینی سازمانهاى بین المللى و سازمانهائى که در زمینه سیاستهاى جمعیّتى (کنترل جمعیّت) مشغول به فعّالیّتند سازمان بهداشت جهانى، سازمان تغذیه و کشاورزى بین المللى (فائو)، سازمان فرهنگى (یونسکو) و شوراى جمعیّتى را متذکر شده و از توزیع انبوه وسایل بارداری به صورت رایگان اعلام خطر می کند.
اتخاذ سیاست های حمایت از زایمان، شورای بررسی اوضاع جمعیتی کشورهای اسلامی، موسسات تشویق ازدواج سریع و ارائه ی تسهیلات به جوانان مسلمانان و استفاده از سرمایه ی ملی نفت برای ایجاد خانه های کوچک برای جوانان در معرض ازدواج را پیشنهاد می دهد. و این نکته مهم را یاد آور می شود که توصیه های پیامبر به رشد جمعیت در زمان رفاه نیست در زمان عسرت است.
سپس از قول «پل ارسنج» از دانشگاه استانفورد آمریکا در توصیهای به دولت آمریکا مىگوید که: آمریکا باید با تمام قوا و با استفاده از فشارهاى مالى و سیاسى از افزایش جمعیّت در کشورهاى دیگر جلوگیرى نماید، حتّى در کشورهاى کم جمعیّت آفریقاى شرقى، چون این سرزمینهاى بکر و با صفا باید به عنوان تفریح گاه ساکنین شهرهاى آلوده به صنعت ما حفظ شود.
وی با اشاره به سیاست های معکوس بین یهودیان و در اسراییل میگوید در تورات بیان شده است: «با زاد و ولد، روى زمین را بپوشانید.» ازدواج نکردن، و نیز با وجود استطاعت مالى و جسمى، بچّه دار نشدن، در مرام یهود گناه شمرده میشود. تنها جائى از جهان که کنترل زاد و ولد، و شعارهاى «فرزند کمتر، زندگى بهتر» تحقّق نمىیابد و نخواهد یافت، اسرائیل است. اساساً پذیرفته شده که هر عائله بایستى حدّاقل چهار بچّه داشته باشد. میزان حقّ اولاد پرداختى به کارمندان زیاد است و بچّه زیاد موجب کاهش انواع و اقسام مالیاتها مىشود. حتّى کارمندان بازنشستهاى که داراى فرزند بیشترى هستند، حقوق بازنشستگى بیشترى مىگیرند.
این کتاب مشحون از آمارهای رسمی و بین المللی و نظرات کارشناسان به ویژه «دکتر ناصر سیم فروش» متخصص ارولوژی در مورد آثار منفی وازکتومی و توبکتومی و سایر شیوه های پیش گیری از بارداری است که ذر اکثر موارد منبع مطلب مورد نظر را نیز ذکر کرده است. این کتاب ذیل مطلب یازدهم تذییلات آمار مساعدتهاى صندوق جهانى به ایران براى کنترل جمعیّت چه از لحاظ بلاعوض بودن و چه از لحاظ وام را که رقم های سرسام آوری است بررسی می کند.
وی خانواده سلطنتى انگلستان، شرکتهاى چند ملّیّتى بزرگ نفتى، و مؤسّسه راکفلر را تأمین پی گیری بعضی از این سیاست ها دانسته و معتقد است نه تنها تبلیغات، بلکه چماق صندوق بین المللى پول و بانک جهانى نیز بود که به صورت شرائط مدّ نظر این مؤسّسات براى اعطاى اعتبار را بر سر جهان سوم وارد می کند. و اضافه میکند با إعمال سیاستهاى ضدّ جهان سوّمى، چنین وانمود کنند که گویا علّت اصلى معضلات امروز جامعه بشرى، افزایش جمعیّت در جهان سوّم است که منابع غذائى را محدود مىکند، امکان شغل یابى را به حدّاقلّ مىرساند، رفاه را به صفر مىرساند، و انسانها را به زیر خطّ فقر مىکشاند، حال آنکه امروزه بهتر میتوان دریافت که این تبلیغات مبتنى بر آمار و اطّلاعات غلط و اغراقآمیز بوده که یکى از عمدهترین اهداف آن، ایجاد انحراف افکار عمومى جهان از جریان غارت منابع و ثروتهاى جهان سوّم توسّط قدرتهاى سلطهگر و افزایش سیاستهاى نظامىگرى در جهان است که باعث شده ملّتها به این روز دچار شوند.
وی در بخش های پایانی این اثر که همراه با لحن وعظ گونه خطاب به مردم و مسئولین نوشته شده است ، وازکتومی و توبکتومی را مصداق واضح تغییر در خلق الله می داند.
گرچه شاید دیدگاه های مرحوم تهرانی در عرصه های مختلفی تفاوت هایی با نگاه مکتب معیار انقلاب اسلامی داشته باشد، اما به عنوان تنها اثر اعتراضی سال های اجرای بی توجه و کم و کاست سیاست های نظام سلطه ی جهانی در مورد کنتزل جمعیت در کشور است که به همین علت اهمیت دو چندانی می یابد.
همین مطلب در تریبون مستضعفین
One Response to «رساله نکاحیه»؛ کاهش جمعیت ضربهای سهمگین بر پیکر مسلمین