نسبت ابرقدرتی با گفتمان انقلاب و امام

ما به دنبال امپراطوری نیستیم اما در تفکر امام، صدور انقلاب، بیداری اسلامی، تشکیل هسته های مقاومت حزب الله در جهان، تشکیل بسیج جهانی مسلمین، تشکیل اتحادیه ی جمهوری های آزاد و مستقل، تشکیل حکومت بزرگ اسلامی، امت واحده ی اسلامی، بسیج جهانی مستضعفین وجود دارد. استرتزی انقلاب آگاه سازی مردم و به صحنه آوردن مردم مسلمان همه ی کشورهاست که بعد هم از طریق ارتباط بینابین و برابر آن ها اتحاد جماهیر اسلامی شکل بگیرد. این امپراطوری نیست، ما به کسی تجاوز نمی کنیم و استکبار نخواهیم ورزید اما آن روحیه و هدف را حفظ خواهیم کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

سوال: ابرقدرتی نسبتی با تفکر انقلاب اسلامی(نه جمهوری)داره؟با گفتمان امام؟

جواب:

  1. – تفکیک جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی حرف مفت است! جمهروی اسلامی ایران اولین دستاورد و سرزمین آزاد شده در نهضت جهانی اسلام است که ان شاء الله به زودی سایر بلاد آزاد شده به آن می پیوندند. اگر منظور شما دیوان سالاری است که خب قبول است، وگرنه این تفکیک کاملا غیر منطقی است. ما انقلاب کردیم که حکومتی بر اساس اسلام و ولایت فقیه با حضور مردم داشته باشیم و این تفکیک بی معنی است. جمهوری اسلامی یک ضلع انقلاب است البته دوان سالاری های آن لزوماً هنوز اسلامی نیست.
  2. ما به دنبال امپراطوری نیستیم اما در تفکر امام، صدور انقلاب، بیداری اسلامی، تشکیل هسته های مقاومت حزب الله در جهان، تشکیل بسیج جهانی مسلمین، تشکیل اتحادیه ی جمهوری های آزاد و مستقل، تشکیل حکومت بزرگ اسلامی، امت واحده ی اسلامی، بسیج جهانی مستضعفین وجود دارد. استرتزی انقلاب آگاه سازی مردم و به صحنه آوردن مردم مسلمان همه ی کشورهاست که بعد هم از طریق ارتباط بینابین و برابر آن ها اتحاد جماهیر اسلامی شکل بگیرد. این امپراطوری نیست، ما به کسی تجاوز نمی کنیم و استکبار نخواهیم ورزید اما آن روحیه و هدف را حفظ خواهیم کرد.

***
حکومت اسلام سلطنتى هم نیست تا چه رسد به شاهنشاهى و امپراتورى . در این نوع حکومتها حکام بر جان و مال مردم مسلط هستند و خودسرانه در آن دخل و تصرف مى‏کنند. اسلام از این رویه و طرز حکومت منزه است. به همین جهت در حکومت اسلامى بر خلاف رژیم سلطنت و شاهنشاهى و امپراتورى، اثرى از کاخهاى بزرگ، عمارات کذایى، خدم و حشم، دفتر مخصوص، دفتر ولیعهد، و دیگر لوازم سلطنت، که نصف یا بسیارى بودجه مملکت را از بین مى‏برد، نیست.
ولایت فقیه(حکومت اسلامى)، متن، ص: ۴۶
***
هر بار که این متن را می خوانم تما وجودم آتش می گیرد
اما آنچه زائران عزیز باید بدانند اینکه امریکا و آل سعود حادثه مکه را یک مبارزه فرقه‏اى و نزاع قدرت میان شیعه و سنى ترسیم نموده؛ و ایران و رهبران آن را به عنوان کسانى که هوس رسیدن به یک امپراتورى بزرگ را در سر مى‏ پرورانند معرفى مى‏ کنند تا بسیارى از کسانى که از مسیر حوادث سیاسى جهان اسلام و نقشه‏ هاى شوم جهانخواران بیخبرند تصور کنند که فریاد برائت ما از مشرکین و مبارزه ما براى کسب آزادى ملتها در مسیر کسب قدرت سیاسى‏ مان و گسترش قلمرو جغرافیاى حکومت اسلامى است. البته براى ما و همه اندیشمندان و محققانى که از نیات پلید تشکیلات آل سعود باخبرند جاى تعجب نیست که به ایران و حکومتى که از بدو پیروزى تا به حال فریاد وحدت مسلمین را سر داده است و در همه حوادث جهانِ اسلام خود را شریک غم و شادى مسلمانان مى‏ داند تهمت افتراق و جدایى مسلمانان را بزنند؛ و یا بالاتر از آن، زائرانى را که به عشق زیارت مرقد پیامبر و حرم امن الهى به حجاز رفته‏ اند به لشکرکشى و تشکل براى تصرف‏ کعبه و آتش زدن حرم خدا و تخریب مدینه پیامبر متهم نمایند!
(صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۷۹-۷۸)
البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجى و بین الملل اسلامى‏مان بارها اعلام نموده‏ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران امریکا نام این سیاست را توسعه طلبى و تفکر تشکیل امپراتورى بزرگ مى‏گذارند، از آن باکى نداریم و استقبال مى‏کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه‏هاى فاسد صهیونیزم، سرمایه دارى و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‏ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایى را که بر این سه پایه استوار گردیده‏اند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملتهاى دربند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود از گسترش باجخواهى و مصونیت کارگزاران امریکایى، حتى اگر با مبارزه قهرآمیز هم شده باشد، جلوگیرى مى‏کنیم. ان شاء اللَّه ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگى که بر بلنداى بام انسانیت باید صداى مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آواى توحید را طنین اندازد، صداى سازش با امریکا و شوروى و کفر و شرک نواخته شود. و از خدا مى‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانى دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهاى جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروى را به صدا درآوریم.
مسلمانان جهان و محرومین سراسر گیتى از این برزخ بى‏انتهایى که انقلاب اسلامى ما براى همه جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادى کنند؛ و آواى آزادى و آزادگى را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخمهاى خود مرهم گذارند؛ که دوران بن بست و ناامیدى و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است، و گلستان ملتها رخ نموده است. و امیدوارم همه مسلمانان شکوفه‏هاى آزادى و نسیم عطر بهارى و طراوت گلهاى محبت و عشق و چشمه‏سارِ زلال جوشش اراده خویش را نظاره کنند. همه باید از مرداب و باتلاق و سکوت و سکونى که کارگزاران سیاست امریکا و شوروى بر آن تخم مرگ و اسارت پاشیده‏اند به درآییم و به سوى دریایى که زمزم از آن جوشیده است روانه شویم؛ و پرده کعبه و حرم خدا را که به دست نامحرمان نجس امریکا و امریکازاده‏ها آلوده شده است با اشک چشم خویش شستشو دهیم.
مسلمانان تمامى کشورهاى جهان، از آنجا که شما در سلطه بیگانگان گرفتار مرگ تدریجى شده‏اید، باید بر وحشت از مرگ غلبه کنید؛ و از وجود جوانان پر شور و شهادت طلبى که حاضرند خطوط جبهه کفر را بشکنند استفاده نمایید. به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشید؛ بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایى از بردگى و یورش به دشمنان اسلام باشید؛ که عزت و حیات در سایه مبارزه است. و اولین گام در مبارزه اراده است. و پس از آن، تصمیم بر اینکه سیادت کفر و شرک جهانى، خصوصاً امریکا را بر خود حرام کنید.
(صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۸۲-۸۱)
***
الآن هم که آقایان در هر جا باشند و خدمت بکنند این طور نیست که بخواهند یک‏ جایى را قبضه کنند و یک جایى را بگیرند، و نمى‏دانم چه. همان طورى که خوب، به ایران هم نسبت مى‏دهند که مى‏خواهند اینها همه کشورها را بگیرند و امپراتورى- مثلًا- عثمانى را برگردانند. این طور نیست که ایران یک همچه خیالى داشته باشد که برود امپراتورى؛ اصلًا اسلام وضعش این طور نبوده است. جنگهاى اسلام این طور نبوده است که براى این باشد که امپراتورى به دست بیاورد؛ براى این بوده است که امپراتوریهایى که ظالم بوده‏اند کنار بگذارند و یک عدل اسلامى پیش بیاورند.
(صحیفه امام، ج‏۱۷، ص: ۲۲۸-۲۲۷)
***
باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏ هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
(صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۱۹۵)

این نوشته در پرسش و پاسخ ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

One Response to نسبت ابرقدرتی با گفتمان انقلاب و امام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *