فراز و فرود مبارزه با کالاهای صهیونیسیتی در ایران

این یادداشت تلاشی است خاطره گون برای ثبت بخشی از تاریخ مطالبه قطع حضور کالاهای صهیونیستی در کشور که بر اساس خاطرات و مشاهدات نویسنده فراهم آمده است. طبیعی است که این مسئله احتیاج به پژوهشی عمیق دارد و باید بسیاری موارد جمع شوند و صد البته مهم تر از پژوهش در این زمینه برخورد واقعی با این کالاها و قطع کمک های سخاوت مندانه ای است که ما دانسته و ندانسته داریم به رژیم اشغال گر قدس و حامیان آن در سراسر جهان می کنیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

این یادداشت تلاشی است خاطره گون برای ثبت بخشی از تاریخ مطالبه قطع حضور کالاهای صهیونیستی در کشور که بر اساس خاطرات و مشاهدات نویسنده فراهم آمده است. طبیعی است که این مسئله احتیاج به پژوهشی عمیق دارد و باید بسیاری موارد جمع شوند و صد البته مهم تر از پژوهش در این زمینه برخورد واقعی با این کالاها و قطع کمک های سخاوت مندانه ای است که ما دانسته و ندانسته داریم به رژیم اشغال گر قدس و حامیان آن در سراسر جهان می کنیم. طبیعی است کمک ها ارسال فکت ها و موارد مشابه می تواند کمک زیادی به ثبت حرکت های صورت گرفته در این مورد بنماید. از آن مهم تر حرکت و اعتراض و پی گیری برای آگاه سازی از مردم و مطالبه از نهادهاست که دست همه فعالان در این عرصه را می بوسیم!

  1. حرف هایی در مورد شرکت های اسراییلی و صهیونیستی در محافل مذهبی و بعضی مطبوعات مطرح است. بسیاری از مبارزان از کالاهای صهیونیستی استفاده نمی کنند. از همه مشهورتر کوکا و پپسی بود. کتاب های خاطرات مبارزان دهه ۳۰ ۴۰ پر لاز این گونه موارد است. آقای خمینی هم چندین بار مشخصاً در مورد پپسی صحبت کرد. «عمّال اسرائیل اقتصاد ایران را قبضه نموده‏ اند؛ اکثر کارخانجات در دست آنها اداره مى‏شود: …پپسى کولا…..  کارخانه پپسى کولا یک کانون جاسوسى است. …. کارخانه پپسى کولا دستگاه جاسوسى یهود فلسطین  است‏.» قبلا هم حرف هایی مطرح شده بود که شرکت های انگلیسی دارند با اسراییل همکاری می کنند.
  2. عباس دوره خلبانی را در آمریکا می گذارند حاضر نبود پپسی و کوکا کولا بخورد. جایش فنتا می خورد. می گفت: این شرکت ها حامی اسراییل هستند. کتاب پرواز تا بی نهایت را می بندم و به عکس شهید بابایی روی جلد آن خیره می شوم. می گفت علما در ایران و سایر کشورهای اسلامی حامیان اسراییل را تحریم کرده اند. گر چه فانتا هم صهیونیستی بود اما عباس نمی دانست و به تکلیفش عمل می کرد.
  3. انجمن خیریه حجتیه مهدویه برای نخریدن پپسی تبلیغ زیادی می کرد. می گفتند سران پپسی بهایی هستند و به جای آن کوکا بخرید. اما انجمن هیچ گاه برای تعطیل کردن شرکت ها کاری نمی کرد. به سراغ مغازه ها می رفتند و تک تک از آن ها می خو استند به جای پپسی کوکا بفروشند. هر وقت کتاب حزب قاعدین زمان در شناخت انجمن حجتیه را در کتاب خانه پدرم می دیدم این بخش خودنمایی می کرد.
  4.  در پی برگزاری اجلاس حمایت از انقلاب اسلامی ملت فلسطین قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سال ۱۳۶۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود و در آن وزارت خارجه موظف می شود که لیستی از این کالاها فراهم کرده و در اختیار وزارت بازرگانی قرار دهد. دولت هم موظف است به صورت منظم از روند اجرای این قانون گزارش دهد. کاری که…
  5.  ۱۳۷۰ در پی یک مصوبه ی مشترک در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی ماده واحده اسلامی در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود که برای تحریم کالاها مسائل جدید و مهمی را مطرح کرده است افکار عمومی منتظر عمل کرد مسئولین در این زمینه می مانند.
  6.  دانشجویان تهرانی و مشهدی در اعتراض به دادن اجازه تاسیس کارخانه خوش گوار مشهو برای تولید کوکاکولا و نیسان شرق برای پپسی کولا تجمع کرده اند و بیانیه داده اند. روزنامه های ۷۳ و ۷۴ پر از مطالب این چنینی و واکنش محافل مذهبی و جنبش دانشجویی به این مسئله است.
  7. سلطان برونئی به ایران سفر می کند، عبدالله شهبازی در کار و کارگر سال ۷۴ مطلب زده از رابطه ی او با شرکت صهیوینستی، انگلیسی، هلندی شل. در روزنامه ها بحث هایی در مورد این مسئله سرگرفته است. shell در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی و آفریقایی و… بر نفت و انرژی جهان سیطره انداخته و بسیاری از جاها حتی دستش به خون مردم آن کشور آلوده شده است. ایران قرار است توسعه پیدا کند! باید سکوت کرد؟!
  8. پیام دانشجوی بسیجی، صبح مهدی نصیری، شلمچه مسعود دهنمکی، یالثارات الحسین و چند هفته نامه و روزنامه دیگر دارند مدام از حضور کالاهای صهیونیستی و مجوز دادن به آن ها و اقدامات آن ها در دخال کشور سخن می گویند.
  9.  گند ROYAL DEUTCH SHELL بالا آمده است. SHELL مراکز مختلف فرهنگی در ایران دایر کرده و دارد با قراردادهای بالا سر ایرنی ها کلاه می گذارد. اتفاقی که دارد در قراردادهای BUY BACK می افتد در روزنامه ها سر و صدا ایجاد کرده است. یالثارات دارد مدام در این مورد مطلب می زند.
  10. کیهان و لثارات و چند تای دیگر از مطبوعات با زدن کاریکاتورها و عکس های مختلف از دئسته گل های SHELL می گویند. مازیار بیژنی کاریکاتوریست معروف هم در اکثر کاریکاتورهایش به نوعی به shell گریز می زند.
  11.  می روم میلم را چک کنم از گروه ایران اسلام یاهو به آدرس وبلاگم میل زده اند. یک سری عکس از جنایات وحشیانه اسراییل فرستاده اندکالاهایی نظیر شل، نستله و کوکا و… سایت ویژه تحریم کالاهای اسراییلی bycott-israel.com معرفی شده است. کم کم دارد زمزمه هایی از حضور این کالاها در داخل کشور طرح می شود. کالاهای بارکد دار  اسراییلی هم معرفی شده اند. بچه ها وبلاگ هایی راه انداخته اند من هم سعی می کنم چیزهایی در این مو رد بنویسم وبلاگم هک می شود!
  12. می رویم راهپیمایی ۲۲ بهمن همان کالاها را لیست کرده اند و زده اند به دیوار، یک سری ورقه هم زده اند. مال یک ngoاست اتحادیه بین المللی  ngo  های حامی ملت فلسطین.
  13. دکتر سعید زیباکلام سخنرانی شدید اللحنی در مورد جنبش  دانشجویی در تابستان ۱۳۸۲ می کند. «چرا مسئولان علیه اسراییل سخن می گویند ولی دانشجو می بیند  که کالاهای اسراییلی در داخل کشور هستند و هر وقت اعتراض می کند جلوی آن را می گیرند؟ چرا؟ چون آقایان خودشان دخیل این شرکت ها هستند!»
  14. سعید ابوطالب نماینده مجلس هفتم در مورد کارهای shell در داخل کشور نطق محکمی می کند، این قضیه در مطبوعات صدای زیادی می کند. یالثارات الحسین مانور زیادی روی مطلب می آید.
  15. بروشورهای مختلف که بیش تر هم مال همان اتحادیه بین المللی  ngo  های حامی ملت فلسطین است دارد دست به دست می گردد. سایت ها و وبلاگ ها هم هر از چندی مطالبی در مورد کالاهای حامی صهیونیسم منتشر می کنند.
  16.  میرتاج الدینی نماینده مجلس هفتم به پرسش از نهادهای مسئول در این زمینه می پردازد. شنیده ها حاکی است وزارت خارجه بالاخره بعد از دو دهه لیستی را در اختیار نهادها گذاشته است، لیست به دست دانشجویان می افتد. ظاهرا همان لیست اتحادیه عرب copy و paste شده. لیستی مملو شرکت های اسراییلی و نه صهیونیستی که هیچ کدام در ایران نیست، بعضی شرکت های دارویی داخلی و تنها motorolla نامش در آن به چشم می خورد.
  17. بچه های دانشگاه شریف نستله را که در دانشگاه شریف یک ماشین فرستاده است و به رایگان تبلیغ می کند را از دانشگاه اخراج می کنند.
  18. بچه های دانشگاه امام صادق(علیه السلام)نمایشگاه گذاشته اند. اسراییلی ها صاحب این شرکت ها هستند هربار که nokia و Nescafe یا چیز دیگری را می بینم که آن جا بود این جمله در ذهنم نقش می بندد. هر بسته از این کالاها تیری بر گلوی کودک فلسطینی !
  19. نیمه اول سال ۱۳۸۵ حماس در انتخابات فلسطین پیروز می شود. دولت های غربی او را تحریم می کنند. بچه ها جلسه گذاشته اند در نماز جمعه پول جمع کنیم جنبش عدالتخواه می گوید می خواهد صندوق حمایت از فلسطین تشکیل دهد. بچه ها همایش می گذارند یک میلیون و ۴۰۰ هزارتومان جمع می شود. صندوق دانشجویی کمک به نابودی اسراییل در دانشگاه ها می چرخد. ۷۰ نفر دانشجو اعلام آمادگی کردند. بچه ها یک کمیته تحریم تشکیل می دهند. انجمن حامیان قدس شریف شکل می گیرد! تشکلی با تمرکز بر تحریم کالاهای صهیونیستی.
  20. چاپ کف دستی و پوستر از جاهای مختلف ادامه دارد. بچه های انجمن دانشجویان حامی قدس شریف هم چند تا وبلاگ زده اند. هم ورقه چاپ کرده اند. بچه ها زنگ می زنند در حرم امام روز ۱۵ خرداد می خواهند تبلیغ پخش کنند در مورد کالاها.
  21. صاحب وبلاگ الحدید یک پوستر درست کرده خودش هم یک نسخه اش را لمینت کرده در کیفش در محافل می چرخد. PEPSI= PAY EACH PENNY TO SAVE ISRAEL و برگردان cocacola که می شود لا محمد لا مکه.
  22. به دعوت حجا حیدر رحیمپور مجموعه های مردمی برای اخراج یک سری مبلغین نستله در مشهد بسیج می شوند.
  23. اتحادیه بین المللی تشکل های غیر دولتی حامی ملت فلسطین همایش بین المللی تحریم کالاهای حامی اسراییل را برگزار کرده است. و از سراسر دنیا فعالان تحریم جمع شده اند.
  24. اسراییل باب المغاربه مسجد الاقصی را ویران کرده است. بچه ها جلسه گذشته اند. همه به این نتیجه رسیده اند که دیگر بیانیه و تجمع و این ها فایده ندارد. – باید کاری کنیم که ضربه واقعی به اسراییل وارد کند. – کلاً دو مسئله جدی هست که اسراییل بر اساس آن بنا شده اقتصاد و هولوکاست باید این دو مبنا را بزنیم. اسراییل خود به خود ساقط می شود. – این سال ها این همه کار در مورد کالاها شده هیچ اتفاقی نیفتاده. – مشکل این بوده که خواسته اند همه را یک جا بیرون کنند این طوری نمی شود. این نه برای مردم قابل هضم است نه حکومت حاضر است بحران آن را تحمل کرده و هزینه اش را بپردازد.  اگر هوشمند عمل کنیم، روی مردم هم می شود اثر گذاشت و هم در صدا و سیما و رسانه ها طبق معمول همیشه سانسور نشد.- باید یک شرکت را که بحران ایجاد نمی کند و نهادها هم مثل نوشابه هایی که آستان قدس رضوی حامی شان است پشت شان نیست علم کنیم. باید کالاهایی انتخاب شوند که در زندگی مردم قابل حذف و دارای جایگزین حتی المقدور داخلی هستند انتخاب کنیم. – نستله بیش ترین قابلیت را دارد- هم وصل بودن به اسراییلش مشخص و قابل اثبات است تر از بقیه است هم کالاهایش مصرفی است و هم قابل جای گزینی است. در سایت صنایع غذایی اسراییل (OSEM) هم رسما اسنادش آمده است.
  25. بچه ها تیم بندی می کنند . یک تیم استناد موجود را در می آورد. یک تیم مشغول ترجمه می شود. یک تیم می رود شناسایی دفتر نستله تهران، یک تیم مشغول تبلیغات اینترنتی می شود، یکی از بچه ها هم که شاعر است مشغول سرودن شعر و شعار می شود. به لیستی از سرشاخه های حوزه و دانشگاه ها و مساجد پیامک فرستاده می شود. دیگری هم طرح هایی در مورد بایکوت نستله و این که کمک به نستله کمک به کشتار مسلمین است و… را آماده می کند. بچه ها می روند جلوی دفتر نستله در تهران. نستله پنج هزار نفر را به بهانه آموزش آشپزی جمع کرده و تعداد بازاریاب هایش هم بسیار بالاست احتمالاً درد سر ایجاد می کنند. شرکت صهیونیستی تحریم باید گردد، شرکت صهیونیستی نستله هم دست اسراییل است و… برای رهگذرها هم یک توضیح آماده شده است. بچه ها از بقال های تهران که حاضر به همکاری هستند امضا جمع می کنند. یک بیانیه هم نماینده آن ها می آورد. خیابان بیست و نهم در میدان آرژانتین دفتر نستله محل تجمع آن روز دانشجوها می شود. وبلاگ نویسان هم بیانیه حمایتی می اورند. دفتر نستله مشغول عکس گرفتن اند یکی از همسایه ها می گوید دیشب همه ی اسباب شان را از این مکان تخلیه کرده اند. مسئله مثل توپ در رسانه های داخلی و خارجی صدا کرده است. رییس نستله ی مادر در سوییس شخصاً موضع گیری کرده است. . بعضی وبلاگ ها هم کار را به انجمن حجتیه نسبت داده اند(حال که انجمن حجتیه سراغ تعطیل کردن نرفته بود و در زمانی که باید با ریشه یعنی شاه مبارزه می کرد سراغ افراد خرد رفته بود که نفروشید و تازه آن ها به خاطر بهاییت و نه صهیونیزم به این مسدئله مباردت می کردند. حال که بچه ها سراغ قطع ید دشمن رفته اند. ) بازاریاب های نستله سراغ همشهری‌های آن بقال را پیدا گرفته اند و یک فشار شدید علیه او ایجاد کرده اند.
  26. بچه های صنعتی شریف برای ادامه دادن کار جلوی مجلس زیر باران تجمع گذاشته اند. بچه های دانشگاه تربیت معلم هم از کرج امده اند. جای رسانه ها خالی است اما زاکانی و ابوطالب نماینده های مجلس هفتم به میان دانشجویان می آیند. و قول پی گیری هایی می دهند.
  27. دانشگاه امام صادق (علیه اسلام) با نستله در یک همایش که معاونت پژوهشی وزارت خارجه و دانشکده ی روابط بین الملل برگزار می کنند شرکت کرده اند. بچه ها با هر وسیله ای خودشان را می رسانند جلوی دانشکده و چند ساعت زیر برف تجمع آرام برگزار می شود. یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه که مدعو برنامه است و برای ۱۵ دقیقه قرار است ۷۰۰ هزار تومان دریافت کند بچه ها را می بیند و سوال می کند قضیه چیست بچه ها که توضیح می دهند به جمع ما می پیوندد و به برنامه نمی رود.
  28. اعتراض مستمر به نستله مثل توپ در رسانه های خارجی صدا کرده است، حتی بچه ها از وبلاگ های عبری بازخورد بیرون کشیده اند.
  29. بچه ها به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دولت به خاطر عدم اجرای قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در طول ۲۰ سال گذشته شکایت می کنند.
  30. بچه های جنبش دانشجویان جهان اسلام دانشگاه امام صادق (علیه السلام) یک بسته درست کرده اند که در آن یک سری کارت هست با کاریکاتورهای برگزیده ی مسابقه بین المللی هولوکاست یک جزوه هم همراهش هست که شبهات را توضیح داده است به همراه استفتاء از مراجع : من نسکافه نمی خورم!
  31. بهمن ۸۶ دوباره اوضاع غزه بحرانی می شود. بچه های امام صادق(علیه السلام) همان کارت ها را پوستر می کنند و نمایشگاهی درست می شود. اول می رود انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بعد هم سر از بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در می آورد. و به فاصله کوتاهی کاریکاتورها زینت بخش دهلاویه می شود و بچه ها با همکاری ستاد راهیان نور کارت های A6 تحریم کالاهای صهیونیستی را در تیراژ وسیع توزیع می کنند. در دهلاویه یک غرفه هم برای تحریم کالاهای اسراییلی نمایش داده شده است. بعدها این نمایشگاه از علم و صنعت هم سر در آورد.
  32. در نمایشگاه کتاب نستله یک بنر خیلی بزرگ زده است به دیوار مصلی و ماشینش هم در حال تردد است. بچه ها می روند تجمع و با توزیع اطلاعیه و اعتراض هم بنر نستله جمع می شود هم از مصلی اخراج می شود.
  33. بچه های عدالتخواه شیراز هم به تاسی از تهرانی ها نستله را از نمایشگاه کتاب شیراز بیرون می کنند و به جای آن غرفه تحریم کالاهای صهیونیستی را شکل می دهند.
  34. بچه های مجمع مطالبه مردمی مشهد تجمع می گذارند و در مورد صهیونیستی بودن کوکا اطلاعاتی را منتشر می کنند. مسئول کوکا در جلسه با آن ها دادن پول سالانه به کوکاکولای مادر را تایید می کند. نیوزویک در مورد این حرکت بچه ها گزارش منتشر می کند.
  35. بچه های دانشگاه امام صادق(علیه السلام) جلسه سخنرانی رییس شل را در دانشگاه با توزیع اقدامات تخریبی و صهیونیستی نستله به هم می ریزند.
  36. ۲۲ بهمن ۸۶ بچه های علم و صنعت تبلیغ های نستله در مترو را با زدن تبلیغ و اسپری در مورد مبارزه با کالاهای صهیونیستی پوشاندند. این مسئله با برخورد مأمورین مترو همراه بود.
  37. گروهی با هویت نامعلوم به نام اخوان الرضوان به دفتر نستله در تهران حمله کردند و با زدن بیانیه ای در وبلاگ خود در اینترنت و پخش فیلم حمله با موارد آتش‌زا کالاهای صهیونیستی را به خروج از کشور فرا خواندند.
  38. به خاطر تهدید ایران دانشجویان عدالتخواه مقابل دفتر شل در تهران واقع در ساختمان روزنامه اطلاعات می روند و علیه آن شعار می دهند.
  39. ۲۱و۲۲ اردیبهشت ۸۷ انجمن دانشجویان حامی قدس شریف همایشی را تحت عنوان چگونه به اسراییل یاری می کنیم در دانشگاه تهران ترتیب می دهند و دکتر کوشکی، دکتر فکری، شمس الدین رحمانی سخنرانی می کنند. آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور هم سخنرانی می کند که با مطالبه دانشجویان همراه می شود. بنر جالب این همایش که پازل کالاهای صهیونیستی است که با پول ایرانی تکمیل می شود بعدها جزو طرح های معروف می شود. در زمان نصب تبلیغات طرح دانشجویان متوجه می شوند بعضی از حساسیت ها مقابل اعتراض به نستله برمی گردد به این که مثل آستان قدس که نوشابه های صهیونیستی را پشتیبانی می کند. نستله هم ظاهرا به بنیاد شهید وابسته است!
  40. بچه های شریف، یک سری طومار تحریم کالاها رو هم توی “مراسم‌های دانشگاههای تهران- تهران، امام صادق، هنر، شریف…- عاشورا” بردند و از مردم مستقیما امضا گرفتن برا تحریم (۴،۵هزارتایی شد فکر کنم)… ایضا ۲۰ هزار تا جزوه های توجیهی راجع به مسئله ی اسرائیل-و من جمله توجیه قضیه ی تحریم کالاها- همون موقع بین مردم توزیع شد.
  41. بچه های اصفهان سایت فارسی boycott.ir را افتتاح کرده اند و اطلاعات لازم را می گذارند.
  42. با بالا گرفتن اعتراضات دانشجویی وزیر بهداشت دولت نهم مصاحبه می کند و معترضین به نستله را به عربستان منصوب می کنند.
  43. با آغاز جنگ غزه و تحصن فرودگاه مطالبات دانشجویی بار دیگر متوجه تحریم کالاهای اسراییلی می شود با حضور هر مسئول و بیانیه های منتشره دوباره تحریم مطرح می شود. حضور زاکانی در فرودگاه مهرآباد و مطالبه دانشجویان از قول پی گیری وی در تحصن بچه های شریف مقابل مجلس باز مسئله را به خبرگزاری ها می کشاند نمایندگان مجلس می گویند ما هیچ کاری در این زمینه نکرده ایم.
  44. بیانیه های متعدد متحصنین فرودگاه مهرآباد و بیانیه ها و نامه های سرگشاده جنبیش عدالتخواه دانشجویی به سازمان بازرسی کل کشور، وزیر بازرگانی، وزارت خارجه و… بعد از جنگ غزه ادامه می یابد.
  45. دانشجویان قزوینی راه شرکت نستله را سد می کنند و بعد از تجمع آن ها به ناگاه دادستان قزوین دانشجویان را تهدید به دادگاهی کردن می کند.
  46. مسئولین بعد از مطالبات دانشجویی صحبت از تعلیق کار کوکاکولا و نستله می کنند .دانشجویان مدارک شان را تحویل نهادهای قانونی می کنند. هیچ اتفاقی نمی افتد.
  47. بچه های بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دیدار رییس سازمان بازرسی می روند و مستندات را ارئه می کنند رییس سازمان بازرسی می گوید با هر کس که بخواهد مقابل نستله بایستد برخورد می کنند.
  48. اتحادیه بین المللی ngo های حامی ملت فلسطین همایش دیگری را در تهرانم با دعوت از سراسر دنیا برگزار می کنند. میمهمانان همایش نسبت به حضور شرکت ویولیا در تهران و قراردادش با شهرداری اعتراض می کنند.
  49. پی گیری های دانشجویی آغاز می شود و مستندات صهیونیستی بودن ویولیا ارسال می شود. مشاور شهردار اعلام می کند شهردار قرار داد را لغو کرده است. پی گیری دانشجویان برای گرفتن مدرک در این مورد با شکست مواجه می شود.
  50. بچه های موسسه فرهنگی هنری حنیف یک سری پوستر در مورد کالاهای صهیونیستی تولید کرده اند با کار گرافیکی خیلی قوی که در نمایشگاه قران ۸۸ توجهات زیادی را به خود جلب می کند این نمایشگاه در دانشگاه ها نظیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعدها می چرخد.
  51. اسفند ۸۸ رییس شرکت شل مهمان دانشکده انرژی صنعتی شریف است توزیع نشریه و اعتراض آرام دانشجویان صنعتی شریف که با برخوردهای امنیتی حراست مواجه می شود حرکت دیگری در این زمینه است.
  52. دانشجویان تهرانی در خیابان های تهران اقدام به دیوار نویسی با کلیشه برای درخواست تحریم کالاهای صهیونیستی کرده اند.
  53. ۵ شنبه ۱۴ آذر۸۹ موسسه نور قدس مناظره ای با حضور میرتاج الدینی نمعاون پارلمانی دولت و یکی از دانشجویان عدالتخواه در مورد تحریم کالاهای صهیوینستی برگزار می کند که بازتاب گسترده ای در رسانه ها می یابد.
  54. مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتای مردمی در مورد کالای صهیوینستی موتورولا اعلام کردند: «باید از معاملاتی که به نفع دولت غاصب اسرائیل که دشمن اسلام و مسلمین است، خودداری شود و وارد کردن و ترویج کالاهای آنان که از ساخت و فروش ان سود می برند، برای هیچ کس جایز نیست و هم چنین برای مسلمانان هم خرید آن کالاها به خاطر مفاسد وضررهایی که برای اسلام و مسلمین دارد جایز نیست.»
  55. دانشجویان تهرانی در روز قدس به صورت گسترده لیست کالهای صهیونیستی و مستنداتی از حضور کالهای صهیونیستی در کشور مثل تبلیغات عبری نستله را توزیع کردند.
  56. سه شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۸۹ برنامه ی کلید شبکه ی اول سیما در اقدامی بی سابقه به موضوع تحریم کالاهای صهیونیستی می پردازد. فروز رجایی فر در مناظره با میرتاج الدینی معاون پارلمانی دولت، به صورت بی پرده از عدم مقابله با کالاهای صیهونیستی می گوید و توصیر تبلیغات عبری نستله در میادین میوه و تره بار را نمایش می دهد.
  57. و این داستان هم چنان ادامه دارد….

نسخه های قدیمی تر این مطلب در عدالتخواهی و تریبون مستضعفین

این نوشته در تحربیات فعالیت ها ارسال و , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to فراز و فرود مبارزه با کالاهای صهیونیسیتی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *