در مبارزه با نظام سلطه دچار کلی‌گویی هستیم

1در زمینه مطالعات مرتبط با نظام سلطه دستمان خالی است در صورتی که جبهه مقابل مطالعات ریزی درباره ما دارد و مبارزه‌‌شان با ایران کلی‌گویی نیست در حالی که ما در مبارزه با سلطه دچار کلی‌گویی بوده و با آدرس‌های غلط روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب نشست نقد و بررسی مجموعه سه جلدی «کارنامه، اسناد و خاطرات شیطان» اثر صالح قاسمی در دانشکده رسانه خبرگزاری فارس، برگزار شد.

*در مبارزه با نظام سلطه دچار کلی‌گویی هستیم

محمدصادق شهبازی در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به حوزه مطالعاتی پیرامون نظام سلطه‌، گفت: ما در زمینه مطالعات مرتبط در زمینه نظام سلطه دستمان خالی است در صورتی که جبهه مقابل مطالعات ریزی در زمینه ما دارد و حتی در زمینه بحران آب هامون همایش برگزار می‌کند و مبارزه‌‌شان با ایران کلی‌گویی نیست در حالی که ما در مبارزه با سلطه دچار کلی‌گویی بوده و با آدرس‌های غلط روبه‌رو هستیم.

وی افزود: ما خیلی وقت‌ها سرگرم نمادها و لایه‌های پنهان شدیم در حالی که امام راحل خطی را با عبارت استکبار برای مبارزه با سلطه باز کرده است. دست گذاشتن روی ظلم‌هایی که علیه ملت‌های جهان از سوی استکبار صورت می‌گیرد بسیار مهم است. در حوزه کلان سیاسی تا نهادهایی که در زمینه فضاهای اجتماعی برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

*این سه جلد تصویر خوبی از نظام سلطه نشان می‌دهد

شهبازی گفت: آنها هیچ وقت نمی‌گفتند که ما می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی را دچار بحران کنیم و با استفاده از شخصیت‌های موجه خودی به اهداف خود می‌رسیدیم،‌در زمینه اقتصاد ما شاهد همین برنامه‌ریزی‌ها در سطح کلان هستیم.

او اضافه کرد: ما برای هیچ کدام از برنامه‌های نظام سلطه تصویری نداریم که بتوانیم ظلم‌های آنها را نشان دهیم. این سه جلد تصویر خوبی از ظلم‌های آمریکا نسبت به مردم خود، دنیا و ایرانی‌ها را نشان می‌دهد. این کتاب تاریخ‌نگاری‌های خوبی کرده اما در بخش‌های سیاسی باقی مانده است. این مجموعه نگاه پایین به بالای خوبی به خواننده می‌دهد و نشان می‌دهد که برنامه‌های نظام سلطه برای ما چیست.

وی در پایان گفت: البته من حس می‌کنم این کتاب‌ها نگاه از بالا را کم دارد و حس می‌کنم نسل نوجوان و جوان اطلاعات کمی نسبت به سلطه دارد. ما باید به سوی نگاه از بالا حرکت کنیم تا مردم ببینند این حرف‌ها منافع چه کسانی را تأمین می‌کند. به نظرم باید سلطه را فراتر از فضای سیاسی ببینیم که این بسیار مهم است.

همین مطلب دز خیزگزازی فارس، سازمان بسیج فرهنگیان

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *