قابل توجه متوهمان خوش خیال!

11021128_1042396199108458_5583384074308080004_nقابل توجه متوهمانی که قایل به فرق استراتژی دموکرات ها و جمهوریخواهان هستند و می گویند اوباما مثل کنگره مقابل ایران و همراه اسرائیل نیست. قابل توجه متوهمانی که می گویند در [موضوع] هسته ای صحبت می کنیم به موضوعات دیگر ربط ندارد! و فشار کم خواهد شد!

بسم الله الرحمن الرحیم

اشاره: این یادداشت کوتاه در شبکه‌های اجتماعی بود، که از بعضی سایت‌ها سردرآورد.

قابل توجه متوهمانی که قایل به فرق استراتژی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان هستند و می گویند اوباما مثل کنگره مقابل ایران و همراه اسرائیل نیست.

قابل توجه متوهمانی که می گویند در [موضوع] هسته ای صحبت می کنیم به موضوعات دیگر ربط ندارد! و فشار کم خواهد شد!

سخنرانی نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در کنگره :
من می خواهم از شما دموکراتها و جمهوری خواهان برای حمایت مشترک تان از اسرائیل در سالها و دهه های متمادی تشکر کنم. می دانم صرف نظر از اینکه در کدام طرف سالن باشید حامی اسرائیل هستید. ائتلاف فوق العاده بین اسرائیل و ایالات متحده، همیشه فراتر از مسائل سیاسی بوده است. این مسئله باید همواره فراتر از مسائل سیاسی باشد زیرا آمریکا و اسرائیل، ما ، سرنوشت مشترکی داریم، سرنوشت سرزمین های موعودی که آزادی را گرامی بدارند و امیدبخش باشد. اسرائیل از حمایت مردم آمریکا و روسای جمهور آمریکا از هری ترومن گرفته تا باراک اوباما، سپاسگزار است.

ما از همه کارهایی که رئیس جمهور اوباما برای اسرائیل انجام داده است قدردانی می کنیم. برخی از این اقدامات کاملاً شناخته شده است، مانند تقویت همکاری امنیتی و تبادل اطلاعات امنیتی، و مخالفت با قطعنامه های ضداسرائیل در سازمان ملل متحد.

برخی از کارهایی که رئیس جمهور برای اسرائیل انجام داده است کمتر شناخته شده است. در سال ۲۰۱۰ که جنگل کارمل آتش گرفت من با او تماس گرفتم و او بلادرنگ موافقت کرد که به درخواست من برای ارسال کمک فوری پاسخ مثبت بدهد. در سال ۲۰۱۱، سفارت ما در قاهره محاصره شد و او باری دیگر در شرایط زمانی حساس به ما کمک اساسی کرد. یا حمایت او از ما با ارائه سامانه های بیشتر رهگیری موشک در عملیات تابستان سال گذشته ما علیه تروریستهای حماس. در هریک از این مواقع که من با رئیس جمهور تماس گرفتم او در کنار ما بود.

و برخی از کارهایی که رئیس جمهور برای اسرائیل انجام داده است ممکن است هرگز علنی نشود زیرا مربوط می شود به برخی حساس ترین و راهبردی ترین مسائل بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل. اما من این را می دانم، و همیشه قدردان رئیس جمهور اوباما برای این حمایت ها خواهم بود.

و اسرائیل از شما، کنگره آمریکا، برای حمایت تان، حمایت از ما به صورت های گوناگون سپاسگزار است، به خصوص برای کمک نظامی و دفاع موشکی سخاوتمندانه شما، منجمله گنبد آهنین. تابستان گذشته، میلیون ها اسرائیلی از خطر هزاران راکت حماس در امان ماندند زیرا این گنبد عظیم در ساخت گنبد آهنین مان به ما کمک کرد.

سپاسگزارم آمریکا. برای هر آنچه که برای اسرائیل انجام داده ای سپاسگزارم….
می توانیم اصرار کنیم که محدودیت برنامه اتمی ایران تا زمانی که این کشور به خصومت های خود در منطقه و جهان ادامه دهد لغو نشوند. پیش از لغو آن تحریم ها، دنیا باید از ایران سه چیز بخواهد. اول اینکه به تهاجم به همسایگان خود در خاورمیانه پایان بدهد. دوم این که به حمایت از تروریسم در سراسر دنیا خاتمه بدهد. سوم این که به تهدید به نابود کردن کشور من، اسرائیل، تنها کشور یهودی دنیا پایان دهد.

اگر قدرت های جهانی این آمادگی را ندارند که اصرار به لزوم تغییر رفتار ایران پیش از امضای توافق داشته باشند،*حد اقل باید بر لزوم تغییر رفتار ایران، پیش از انقضاء توافق، اصرار کنند.* اگر ایران رفتار خود را تغییر دهد، این محدودیت ها لغو شود. اگر ایران رفتار خود را تغییر ندهد، این محدودیت ها نباید لغو شوند. اگر ایران می خواهد مانند یک کشور عادی با آن رفتار شود، باید مانند یک کشور عادی رفتار کند.

دانش هسته ای بدون زیرساخت های هسته ای حاصل زیادی ندارد. یک راننده خودروی مسابقه ای بدون خودروی خود نمی تواند رانندگی کند. یک خلبان بدون هواپیما نمی تواند پرواز کند. بدون هزاران سانتریفیوژ و تن ها اورانیوم غنی شده یا تاسیسات آب سنگین، ایران نمی تواند سلاح های هسته ای تولید کند…

با حفظ فشار بر ایران و آنهایی که با این کشور داد و ستد می کنند، شما از این قدرت برخوردار خواهید بود که نیازشان را به مراتب بیشتر هم بکنید.

 

این نوشته در نوشته ها در شبکه اجتماعی ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *