تشکل دهه پیشرفت به چاپ دوم رسید

13930520000154_PhotoAکتاب «تشکل دهه پیشرفت»، شیوه نامه حضور فکری و مطالباتی مجموعه های دانشجویی در مسائل کشور، نوشته محمدصادق شهبازی از سوی نشر معارف به چاپ دوم می رسد.

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش تریبون مستضعفین کتاب «تشکل دهه پیشرفت»، شیوه نامه حضور فکری و مطالباتی مجموعه های دانشجویی در مسائل کشور، نوشته محمدصادق شهبازی از سوی نشر معارف به چاپ دوم می رسد.
این کتاب با بررسی ضرورت های دهه عدالت و پیشرفت، به‌ضرورت تداوم آرمان‌گرایی و تعمیق حرکت های دانشجویی به عنوان پیشران جامعه تأکید کرده و به تبیین ابعاد نظری و عملی چگونگی حضور فکری و فیزیکی آن ها در مسائل عینی کشور می پردازد. کتاب علاوه بر گشودن عرصه‌های جدید آرمان‌گرایی برای دانشجویان، فعالیت دانشجویی را به مسائل عینی زندگی مردم و پیشرفت کشور گره می‌زند.
کتاب در بخش اول به الزامات دهه پیشرفت و عدالت و جنبش دانشجویی ویژه آن میپردازد و در بخش دوم به بررسی وضع موجود و مشکلات و آسیب های کارهای دانشجویی به ویژه در حوزه علمی و تخصصی همت می گمارد.
فصل سوم تحت عنوان «چه باید کرد؟» بر بایدها و نبایدهای عملی نقش آفرینی جنبش دانشجویی در مسائل کشور، تمرکز کرده و به تببین جایگاه گفتمان سازانه و مطالبه گرانه جنبش دانشجویی پرداخته است.
فصل چهارم گام های عملیاتی را از مسئله یابی و اولویت گذاری، تا نحوه نقش آفرینی و استفاده از ابزارهای خاص محیط دانشجویی و در نهایت ملاحظات عملی و شبهه های مربوط به این مسئله را تبیین کرده است.
فصل پنجم نیز به عنوان یکی از وجوه ممیزه کتاب به بررسی تجربیات موفق در فرآیند یا نتیجه در نقش آفرینی جنبش دانشجویی در مسائل کشور در طول دهه پیش پرداخته است، که در حوزه های مختلف سیاست خارجی، حقوقی، اقتصادی، کشاورزی، نظام سلامت، صنعتی و…. با ذکر مثال های عینی الگوی عملی را برای علاقه مندان روشن ساخته است.
این کتاب، از مبانی تا ملاحظات عملی و ارائه الگو را نه تنها برای تشکل های دانشجویی که برای سایر مجموعه های مردمی و نخبگانی که در سطح ملی یا منطقه ای سودای نقش آفرینی در مسائل کشور را دارند، چارچوبی دقیق و عملیاتی را فراهم کرده است.
چاپ دوم کتاب «تشکل دهه پیشرفت»، مهر ماه آینده در ۱۲۴ صفحه، قطع پالتویی، تیراژ ۲۰۰۰ نسخه و بهای ۴۰۰۰ تومان از سوی دفتر نشر معارف منتشر و به بازار کتاب می شود. پیش از این، دفتر نشر معارف کتاب ارزشمند «جنبش دانشجویی در ایران» را از دکتر شهریار زرشناس، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر کرده است.
***
درباره کتاب و وضعیت تشکل های دانشجویی
محمدصادق شهبازی، نویسنده درباره کتاب «تشکل دهه پیشرفت» گفت: اول این کتاب در حد یک جزوه ۱۶ صفحه ای برای پاسخگویی به نیازهای تشکل دانشجویی بود، ولی بعد از مدتی که این جزوه در جلسات مختلف مطرح شد، متوجه شدم که باید کار جدی تری در این حوزه صورت گیرد و بعد از گذشت چند هفته این کتاب را نوشتم.
وی با بیان اینکه فعالان نسل دانشجویی ذهنیتی از فعالیت های این عرصه ندارند، افزود: با وجود اینکه کارهای زیادی توسط تشکل های دانشجویی صورت می گیرد، ولی متأسفانه خروجی مناسبی که بتواند نیازهای کشور را برطرف کند، وجود ندارد و طبیعتاً با توجه به شرایط فعلی انقلاب اسلامی باید نسبت به فعالیت های فعالان دانشجویی بازخوانی صورت گیرد.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: متأسفانه دانشجویان فعال در عرصه علوم انسانی نیاز تئوری سازی در این حوزه را برای جمهوری اسلامی درک نمی کنند؛ در حالی که مباحث انقلاب اسلامی باید وارد حوزه علوم انسانی شود.
محمد صادق شهبازی در خصوص آرایش کنونی تشکل ها و مقابله آن با جنگ اقتصادی و شرایط اقتصادی و فرهنگی که در آن هستیم، اظهار داشت: جنبش دانشجویی علی‌رغم تمامی اقدامات موثری که انجام داده است با واقعیت زندگی مردم گره نخورده است؛ با توجه به اینکه کشور ما دشمن خارجی دارد اما تمامی مشکلات ما مسئله تحریم نیست مسئله اصلی بیماری در اقتصاد است و تشکل ها باید این مسائل را فهم کنند و بر اساس آرمانهای جمهوری اسلامی از جمله عدالت، جمهوریت، آزادی و غیره نقش آفرینی کنند.
 این فعال دانشجویی افزود: ضعف تشکل‌ها به دو دلیل است، یکی برمی‌گردد به عدم شناخت مسائل زندگی مردم و دیگری عدم شناخت آرمانهای انقلاب است. وی تصریح کرد: استکبار ستیزی لوازم مخصوص خود را دارد و لوازمش این است که مثلا در حوزه اقتصاد، اقتصاد کشور را تقویت کنیم و در این حوزه به قدرت برسیم؛ سلطه نظام سلطه، مانند استعمار دلار، ان پی تی و مسائل دیگر را باید شناخت و کشور را در آنها تقویت کرد.
برای تهیه کتابهای «تشکل دهه پیشرفت» و «جنبش دانشجویی در ایران» می‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب:ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، فروشگاه اصلی انتشارات کیهان در جنوب دانشگاه تهران ()، پاتوق کتاب قم (تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۳۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب ساری (۰۱۱۳۲۵۳۰۲۰)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۱۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن ۰۴۱۱۵۵۷۶۰۰۰)، پاتوق کتاب قزوین (۰۲۸۳۳۳۶۲۸۰۶)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۴۴۳۲۳۵۴۵۲۲)، پاتوق کتاب کرج(۰۲۶۳۴۴۳۵۲۹۰)، پاتوق کتاب اراک (۰۸۶۳۳۶۷۵۵۹۲)، پاتوق کتاب شهرکرد (۰۳۸۱۲۲۴۳۲۲۲) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۱۳۲۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.
این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *