معرفی کتاب تشکل دهه پیشرفت در برنامه ثریا

2014-05-23_14-34-15_HDR1ناکارآمدی های داخلی کشور جدا از اقدامات نظام سلطه است مثل سازوکارهای بانک که عامل اصلی تورم است. وی در پایان خاطر نشان کرد: چرا رسانه های ما به مسائل سیاسی ضریب می‌دهند؟ و به مسائلی از جمله قضیه کارخانه ماشین سازی زابل و برنامه خط قرمزهسته ای که امروز برگزار شد، بهایی نمی‌دهند و به ابعاد علمی آن نمی‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته ثریا با موضوع جنبش دانشجویی و با حضور فعالان دانشجویی از جمله آقای صادق شهبازی و امیر جلیلی نژاد دبیران اسبق جنبش عدالتخواه، داریوش چیوایی عضو بسیج دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، محمد حسین عظیمی مسئول بسیج دانشگاه شیراز، مرتضی کیا مسئول اسبق بسیج دانشگاه تهران و احسان ایرانمنش مسئول مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه شریف آغاز شد و به نمونه هایی در زمینه فعالیت‌های جنبش دانشجویی و همچنین به نقد و بررسی فعالیت‌هایی این تشکل ها پرداخت. محسن مقصودی مجری این برنامه در آغاز تاکید کرد از آنجایی که معمولا جنبش دانشجویی از جریانهای به شدت منتقد کشور است ما تصمیم گرفته ایم در این برنامه به خود جنبش دانشجویی را زیر ذره بین قرار دهیم و با حضور چهره ها و فعالان قدیمی این تشکیلات به نقد و بررسی آن بپردازیم.

محمد صادق شهبازی در خصوص آرایش کنونی تشکل ها و مقابله آن با جنگ اقتصادی و شرایط اقتصادی و فرهنگی که در آن هستیم، اظهار داشت: جنبش دانشجویی علی‌رغم تمامی اقدامات موثری که انجام داده است با واقعیت زندگی مردم گره نخورده است؛ با توجه به اینکه کشور ما دشمن خارجی دارد اما تمامی مشکلات ما مسئله تحریم نیست مسئله اصلی بیماری در اقتصاد است و تشکل ها باید این مسائل را فهم کنند و بر اساس آرمانهای جمهوری اسلامی از جمله عدالت، جمهوریت، آزادی و غیره نقش آفرینی کنند. این فعال دانشجویی افزود: ضعف تشکل‌ها به دو دلیل است، یکی برمی‌گردد به عدم شناخت مسائل زندگی مردم و دیگری عدم شناخت آرمانهای انقلاب است. وی تصریح کرد: استکبار ستیزی لوازم مخصوص خود را دارد و لوازمش این است که مثلا در حوزه اقتصاد، اقتصاد کشور را تقویت کنیم و در این حوزه به قدرت برسیم؛ سلطه نظام سلطه، مانند استعمار دلار، ان پی تی و مسائل دیگر را باید شناخت و کشور را در آنها تقویت کرد. شهبازی اظهار کرد: ناکارآمدی های داخلی کشور جدا از اقدامات نظام سلطه است مثل سازوکارهای بانک که عامل اصلی تورم است. وی در پایان خاطر نشان کرد: چرا رسانه های ما به مسائل سیاسی ضریب می‌دهند؟ و به مسائلی از جمله قضیه کارخانه ماشین سازی زابل و برنامه خط قرمزهسته ای که امروز برگزار شد، بهایی نمی‌دهند و به ابعاد علمی آن نمی‌پردازند.

همین مطلب در فارس

* هنوز درباره کشف حجاب اثر قابل قبولی ساخته نشده است

در ادامه جلسه محمد صادق شهبازی از فعالان و کارشناسان فرهنگی، سخنان خود را با جمله‌ای از شهید خرازی درباره رواج درشت‌نویسی جنگ به جای درست‌نویسی آن آغاز کرد و گفت: درباره تاریخ معاصر کشور و قضایایی همچون کشف حجاب نیز متأسفانه حرف‌هایی زده شده اما کسی هنوز کار قابل قبولی تولید نکرده است.

شهبازی با بیان اینکه واقعه کشف حجاب با یک زمینه فرهنگی رخ داده است، افزود: ابعاد این زمینه فرهنگی و همراهی جریانات روشنفکری و هنرمندان در این واقعه موضوعی بود که باید بیشتر به آن توجه می‌شد.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی سپس گریزی به موضوع چالشی تفکیک جنسیتی در دانشگاه زد و گفت: من همیشه به فعالان فرهنگی دانشجو گفته‌ام که اگر به دنبال طرح مسئله تفکیک جنسیتی هستید باید از شیوه «اسمش را نیار، خودش را بیار» استفاده کرد، یعنی به جای اینکه مدام از عبارت تفکیک جنسیتی استفاده کنیم آثار اجرا و عدم اجرای آن را در محیط‌های واقعی با هم مقایسه و برای مخاطب بیان کنیم، مسئله کشف حجاب هم به همین شکل است، متأسفانه کارها و حرف‌هایی که تا امروز در این باره به مخاطب عرضه شده است چون فقط «اسمش را بیار» بوده‌اند خیلی خوب دیده نشده‌اند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930422001096#sthash.cmypNzZT.dpuf

این نوشته در در رسانه ها ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *