نیمه خاموش پایان جنگ

1144116_838

شاید مهم‌ترین مزیت این مستند مصاحبه بی‌واسطه و برای اولین بار با سران اصلی سیاسی و نظامی جنگ نظیر حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، محسن رفیق‌دوست، حسین علایی، شمخانی و…. است. جایی که حتی صحبت های این افراد به تناقض کشیده می‌شود

مستند نیمه خاموش کاری از مصطفی حریری است که به‌وسیله معاونت هنری بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تولید شده است. این مستند به پایان جنگ پرداخته و با مصاحبه با سران نظامی و سیاسی جنگ تلاش کرده ابعاد مختلف آن را بازشناسی کند. این مجموعه در شش قسمت با میانگین طول سی دقیقه، به سراغ دلایل و تاریخچه تلاش برای پایان جنگ می‌پردازد.

شاید مهم‌ترین مزیت این مستند مصاحبه بی‌واسطه و برای اولین بار با سران اصلی سیاسی و نظامی جنگ نظیر حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی، محسن رفیق‌دوست، حسین علایی، شمخانی و…. است. جایی که حتی صحبت های این افراد به تناقض کشیده می‌شود و بخشی از قسمت های تاریک تاریخ پایان جنگ مثل تلاش های مخفی مجمع عقلا در مجلس به رهبری حسن روحانی با همکاری چپ و راست از مهدی کروبی و بیات زنجانی تا محمد یزدی، برای پایان جنگ و اقناع مسئولین کشور و امام به پذیرش این مسئله در زمان قدرت کشور و پیروزی های نظامی، عدم همراهی میرحسین موسوی و دولت با جنگ، اختلاف‌نظر مسئولین سیاسی و نظامی و رزمندگان و امام، شعار جنگ تا رفع فتنه امام و شعار جنگ جنگ تا پیروزی سران نظامی و جنگ جنگ تا یک پیروزی هاشمی و آثار سوء پذیرش نظر سوم در جنگ و عدم تأمین نیازهای رزمندگان و…… پرداخته می‌شود. مصاحبه‌هایی که قبل و احتمالاً بعد از آن به آسانی تکرار نخواهد شد.

فیلم مصاحبه محور است، اما به فراخور حال بریده فیلم‌هایی از جنگ دارد، شاید اگر فیلم های کمتر دیده نشده برای این بخش به‌کار گرفته می‌شد، جذابیت مصاحبه با مسئولین دوچندان می‌شد. فیلمی که علاوه بر روایت پایان جنگ، حاوی درس‌هایی از نحوه اثرگذاری سیاسیون بر تصمیم‌گیری های کلان کشور به‌ویژه در سیاست خارجی است.

همین مطلب در تریبون مستضعفین

این نوشته در معرفی محصولات فرهنگی ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

3 Responses to نیمه خاموش پایان جنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *