گزیده هایی از جملات امام خمینی در باره مهدویت

downloadمسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‏ای مسئولین را از وظیفه‏ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند
بسم الله الرحمن الرحیم
عمل بر اساس وظیفه برای ظهور
همه آقایان بناى بر این بگذارند که کارهای‌شان را روى وظیفه‏‌شان عمل بکنند. خودشان را ببینند در یک جمهورى اسلامى؛ ببینند در یک مملکتى هستند که رأس این مملکت‏ امام زمان- سلام اللَّه علیه- مراقب‌شان هست؛ مأمورهاى مخفى دارد؛ ملائکه اللَّه مأمورند، خودش را تحت مراقبت ببیند، بگوید که ما یک مملکتى الآن هستیم که یک مراقبى داریم معصوم، و ما تحت مراقبت هستیم، اعمال‌مان باید یک اعمالى باشد که یک وقتى به عرض ایشان رسید، راضى از ما باشد. در هر جا که کار می‌کنید، شما براى مسلمان‌ها می‌خواهید خدمت بکنید.( صحیفه امام ج‏۹ ص : ۱۷و ۱۸)
نمی شود امام زمان را بازی داد!
مهمّش این قدم است که محتواى یک مملکتى اسلامى باشد. هر جایش برویم در مملکت اسلامى رفتیم، نه این‌که وقتى رفتیم بازار، ببینیم بازار همان بازار و همان رباخورى و همان اجحاف و همان‏ گران‌فروشى بی‌جا و همان‌ها، و بعد هم فریاد می‌کند که اسلام! بعد هم چراغانى می‌کنند! خیال می‌کنند با این می‌شود امام زمان را بازى داد! نمی‌شود. ( صحیفه امام ج‏۹ ص : ۱۸و ۱۹)
مخالفت با امام زمان
قضیه ولایت فقیه یک چیزى نیست که مجلس خبرگان ایجاد کرده باشد. ولایت فقیه یک چیزى است که خداى تبارک و تعالى درست کرده است. همان ولایت رسول اللَّه هست. و این‌ها از ولایت رسول اللَّه هم می‌ترسند! شما بدانید که اگر امام زمان- سلام اللَّه علیه- حالا بیاید، باز این قلم‌ها مخالف‏‌اند با او. (صحیفه امام ج‏۱۰ ص : ۳۰۸)
تلاش برای تخقق قدرت اسلام مقدمه ظهور
انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است، و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند، و مقدمات ظهور ان شاء اللَّه تهیه بشود. ( صحیفه امام ج‏۸ ص : ۳۷۴)
مقابله با ظلم برای تخقق تحقق ظهور
ارزش دارد که انسان در مقابل ظلم بایستد، در مقابل ظالم بایستد و مشتش را گره کند و توى دهنش بزند، و نگذارد که این قدر ظلم زیاد بشود، این ارزش دارد. ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام اللَّه علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه‏‌های‌مان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلى‏ فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید براى آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان شاء اللَّه ظهور می‌کند ایشان‏. (صحیفه امام ج‏۱۸ ص : ۲۶۸)
جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور
امیدوارم که ان شاء اللَّه تعالى، به برکت آن آستان مقدس، جمهورى اسلامى همان‌طورى که تا کنون پیروزمندانه پیش رفته است، از این به بعد هم پیش برود و این جمهورى اسلامى باقى باشد با اسلامیت خود تا وقتى که، زمانى که به حضور بقیّه اللَّه این جمهورى مشرّف شود و مسائل را در خدمت ایشان حل کند. (صحیفه امام ج‏۱۶ ص : ۳۸۷)
تداوم جمهوری اسلامی تا ظهور
ان شاء اللَّه، خداى تبارک و تعالى به شما کمک کند، همان طورى که تا کنون کمک‌هاى غیبى خداى تبارک و تعالى بوده است و این کشورى که کشور ائمه هدى و کشور صاحب الزمان- سلام اللَّه علیه- است کشورى باشد که تا ظهور موعود ایشان به استقلال خودش ادامه بدهد؛ قدرت خودش را در خدمت آن بزرگوار قرار بدهد که عالم را ان شاء اللَّه، به عدل و داد بکشد و از این جورهایى که بر مستضعفان می‌گذرد جلوگیرى کند. ( صحیفه امام ج‏۱۴ ص : ۳۰۸)
وظیفه تشکیل حکومت جهانی اسلام

«مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنافداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‏ای مسئولین را از وظیفه‏ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هرچه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند« (صحیفه امام، ج۲۱، ص۳۲۷ )

صدور انقلاب و مقابله با تجاوز و ستم راه ظهور
ما با خواست خدا، دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می‌شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی است، به سیطره و سلطه و ظلم جهان‌خواران خاتمه می‌دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح و کل و امامت مطلق حق امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ هموار می‌کنیم.(صحیفه امام،ج ۱۶، ص ۳۴۵)

تکلیف اصلاح قبل از ظهور

ما تکلیف داریم آقا! این‌طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، پس دیگر بنشینیم تو[ی] خانه‌هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم: “عجّل علی فرجه”، عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او، و فراهم کردن این که مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان‌شاء‌الله ظهور می‌کند.”صحیفه امام ج ۱۸، ص ۲۶۹٫)

این نوشته در خلاصه ها ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

4 Responses to گزیده هایی از جملات امام خمینی در باره مهدویت

  1. بازتاب: سخنان قصار امام خمینی - فرد مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *