شهادت احمدی روشن و فرصت هایی که نباید از دست داد

این خون باید موج ایجاد کند و تنها نتیجه ی آن این نباشد که بگوییم خب برویم خوب درس مان را در حوزه ی تخصصی بخوانیم که باب شهادت باز شد باید دشمن هزینه ی سیاسی و واقعی این حرکت‌های احمقانه را پرداخت کند!

بسم الله الرحمن الرحیم

اشاره: این یاددشت چند روز بعد از ترور شهید احمدی روشن نوشته شد.

چهارمین ترور موفق هسته ای به همراه چندین ترور ناموفق که به وسیله ی سرویس‌های جاسوسی بیگانه انجام شد، علاوه بر صدمات وارد کرده به فضای علم و فناوری کشور فرصت‌های زیادی را نیز تولید کرده که مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

  1. فرصت ایجاد همبستگی ملی در مقابل دخالت‌های خارجی در امنیت و پیشرفت کشور که باید از طریق فضاسازی‌های رسانه ای صورت گیرد. که این فضا تا انتخابات و بعد از آن هم مهم و هم ضروری است.
  2. فرصت همبستگی ملی و تلاش عمومی جهت برچیدن مسائل تحمیل شده به کشور مثل معاهده ی NPT

حالا که خیانت آژانس آشکار شده هم آمانو و هم وزیر خارجه به در اختیار قرار گرفتن اطلاعات ایران به آژانس انرژی هسته ای اعتراف کرده‌اند و شهید احمدی روشن طبق بعضی اخبار، بعد از دیدار با نمایندگان آژانس ترور شده است. بهترین زمان برای مقابله با آژانس و تداوم همکاری‌های ایران با آژانس است. نباید افکار عمومی داخل و خارج در قبال این مسئله شورانده شوند و به پا بخیزند؟ نباید از مسئولین مطالبه کرد که همکاری با آژانس پایان یابد یا از ورود بازرسان آژانس به کشور جلوگیری شود؟ آیا نباید گروه های مردمی و دانشجویی به صورت خودجوش از حضور بازرسان آژانس در کشور – که قرار است نهم تا یازدهم بهمن ماه صورت گیرد- جلوگیری کرده یا از انجام بازرسی‌های آن‌ها جلوگیری به عمل آورند؟

این فرصت مهمی است که رسانه‌ها، تشکل‌ها، نخبگان و مسئولین نباید از آن چشم پوشی کنند.

۸ آذر و خون شهید شهریاری و این سه عزیز دیگر باید جایی به نتیجه مطلوب برسد و اگر این جا نباشد دیگر کجا خواهد بود. حرکتی که با اعتراض به لانه ی روباه پیر و فتح خاک غصب شده ی ایران در باغ قلهک کلید خورد به جای مشغول شدن در نفی و اثبات آن حرکت باید به گرفتن مزایای واقعی برای نظام اسلامی بینجامد.

  1. فرصت طرح ضرورت‌های نظام و جلوگیری از سیل تغییر رشته های بی دلیل و ترک دانشگاه و رفتن به حوزه در سودای پاسخگویی به مسائل ضروری نظام، که بخش مهمی از سرمایه های نظام در جریان اسلام گرا به این طریق و بدون مبنا و توجه به استعدادها و نیازهای واقعی کشور و کیفیت و کمیت نیروی انسانی در عرصه های مختلف صورت می‌گیرد.

این خون باید موج ایجاد کند و تنها نتیجه ی آن این نباشد که بگوییم خب برویم خوب درس مان را در حوزه ی تخصصی بخوانیم که باب شهادت باز شد باید دشمن هزینه ی سیاسی و واقعی این حرکت‌های احمقانه را پرداخت کند!

فرض کنیم یکی از سران فتنه یا گروه های مخالف نظام این چنین نابخردانه از بین رفته بود، همه ی پتانسیل ضد انقلاب و استکبار جهانی سر آن بسیج می‌شد، سر هر کوی و برزن تصویر طرف نصب می‌شد در همه جا حرف از او بود و ابزار چانه زنی علیه نظام می‌شد. تازه مواردی که ساخته ی خود آن‌ها بود مثل قتل‌های زنجیره ای و ندا آقا سلطان و… مگر از خاطرها رفته‌اند، که بی هیچ مدرکی همه ی پتانسیل‌ها را علیه نظام به صحنه آوردند. چرا جبهه ی انقلاب نباید فعال عمل کند؟ قطعاً ما نیز در مقابل این فرصت‌ها مسئولیم. إِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی أَیَّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فتعرضین [فَتَعَرَّضُوا] لَهَا بِکَثْرَهِ الِاسْتِعْدَاد

همین مطلب در گوگل پلاس

این نوشته در یادداشت ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

2 Responses to شهادت احمدی روشن و فرصت هایی که نباید از دست داد

  1. بازتاب: قیام لله » بایگانی وب‌نامه (وبلاگ) » مصطفی احمدی روشن، نماد پی‌گیری تخصصی مسائل نظام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *